Re: Intel Celeron 266 oraz 300 i overclock do 400

Autor: Fachman (Fachman_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 10 Jun 1998 - 19:46:18 MET DST

> Ja sobie mysle, ze Celeron to jedna wielka porazka - w testach
> prasowych mialo to szybkosc P200 MMX. Tylko w zastosowaniach
> multimedialnych byl troche lepszy. Chyba, ze da sie podkrecac do 400.
> Ale czy na to pozwoli chipset LX czy EX - bo zdaje mi sie, ze
> dopiero BX na to pozwala (100 na plycie). Czy nie lepiej wiec kupic
> PII 233? Wedlug mnie tak.
> Tomek
w tych twoich testach prasowych najczesciej wygrywa Cyrix wiec czy to
znaczy ze nalezy go polecac? Po prostu jeszcze raz sprawdza sie teza ze
statystyki maja to do siebie ze mozna je roznie interpretowac :). Zanim
zaczniesz kupowac procesor dobrze sie zastanow do czego bedzie ci sluzyl bo
owszem mozna wywalic kupe kasy na procesor uniwersalny(tzn wszedzie szybki)
ale pytanie PO CO? (nic nie zmieni tego ze podkrecony Celeron 400 jest w
Quake 2 praktycznie rowny P2 350 a w przypadku renderingu 3d studio roznica
wynosi 1s w stosunku do P2 400, ale np. w przypadku Winbencha roznica jest
znaczna (in minus))
A co do Celerona to on ma w przypadku 266 mnoznik 4 a w 300 4.5 wiec
wystarczy tylko zmienic szyne I sa juz plyty na EX co obsluguja 100mhz. A
wlasnie pojawily sie tez chipsety SIS i VIA o wiele tansze od intelowskich.

Pozdrawiam