Re: Beznadziejny Celeron :>

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 03 Jun 1998 - 23:23:31 MET DST

On Wed, 03 Jun 1998 17:20:11 GMT, jfiok_at_kki.net.pl (Jacek Fiok) wrote:

>Uwaga! Dlugi post! ;)
>
>Dnia Tue, 02 Jun 1998 21:51:45 GMT, vindex_at_friko.onet.pl (Vindex)
>napisał:
>
>[cut]

>No ja tez nie...

))))) Skad tu tylu scislowcow? :))))

>Wcale ze nie. Celeron jest odpowiednio dobry, to znaczy dla mnie: ze
>da sie go odpowiednio podkrecic i wtedy jest lepszy od P2. JESLI tak
>jest, to... Implikacja i równoważność.

No wlasnie problem polega na tym ze nie jest lepszy. I to mialy
wykazac moje testy - i wykazaly. Jesli jestes zdania ze celeron
puszczony na 400 jest szybszy w aplikacjach od p mmx 300 to pokaz mi z
czego to wynika. Bo z moich oblliczen wynika ze nawet puszczony na 400
bedzie wolniejszy od mmx'a 250

>Czyli ciagle (moze wbrew pozorom) na temat.

Ale ciagle nieslusznie

>Jezeli tak wywnioskowalem, to na pewno nie z tego.

A z czego?

>Zalozenie prawie liniowego wzrostu wydajnosci procka w zaleznosci od
>jego czestotliwosci jest dobre. Nie mowie tu nawet o glupich
>benchmarkach, takze klatki w klejolu ref_soft sie +/- zgadzaja (przy
>zachowaniu tego samego taktowania magistrali). Sprawdz sobie!

A quake to niby no? Nie benchmark? To taki sam benchmark w zakresie
gier jak Winbench w zakresie aplikacji

>Chipset to akurat wiadomo, bedzie Xeon i Slot2. Rozwiazania jak
>najbardziej high-end, tak jak i ceny :)

Mylisz sie - po drodze ma byc jeszcze chipset z fire wire. A co do
Xeona - Katmai nadal bedzie dzialal w slot 1 i bedzie duzo tanszy

>Ja rozumiem, ze za rok czy iles tam to na pewno nie bedzie
>przyszlosciowe itd. itp. Mowie, co ma sens teraz. Teraz pamieci PC66
>powoli staja sie przestarzale.

Z tym sie akurat nie zgadzam - 100 MHz szyna w P2 daje tak minimalny
zysk ze biorac pod uwage roznice ceny jest bezsensowna

>Nie neguje, np. w TCH pamieci PC100 sa w cenie moich PC66 sprzed 2
>miesiecy ($60 netto za 32MB). Ale wiecej mozesz i tak stracic przy
>wymianie, tu sie zawsze sporo relatywnie traci, chyba, ze masz
>znajomosci w handlu PC albo po prostu znajdziesz kogos, kto odkupi
>czesci za 90% wartosci nowych...

Nie neguje - odkupi nawet za 100% ceny :) Ale te pamieci o ktorych
piszesz to najprawdopodobniej zwykle 10 ns tyle ze lepszej jakosci.
112 ani 133 MHz na nich nie pojdzie wiec i zakup nie ma sensu

>Dobrze, dobrze. Ten BX6 to byl tylko przyklad, mozesz sobie wybrac
>ktorakolwiek w miare sensowna na BX-ie. Nie znam sie na tym za bardzo,
>ale zawsze masz jeszcze jakies ASUSy P2B, AOpeny, Epoxy i inne takie
>tam.

Epox'a nie kupie bo im nie ufam. Aopen nie widzialem w ofercie zadnej
firmy w Polsce a ASUS P2B nie ma 133 MHz szyny (przynajmniej
dzialajacej). Wole jednak zostac przy Abicie - ale poczekam na
porzadna wersje.

>Oops, nie zakapowalem. Co to jest c't?

Jedno z lepszych czasopism zajmujacych sie sprzetem - niemiecki

>Dobrze ze to zrobiles, ja juz zdazylem wczoraj zrobic to samo :)
>(tyle, ze na p2-233_at_263=3.5x75)

Na 83 MHz sie nie dalo? U mnie 233 chodzilo nawet na 317 (3.5 * 92)

>z lekka off-topic:
>Ladnie: ja mam Mystique220, 64MB SDRAM, Chaintech 5tdm2 i mam tylko
>30.2 przy tym samym zegarze :(

Oooops - zapomnialem dodac ze z Monsterem :))))))

>Jesli porownujesz p2-333 z celeronem-333 to moze i tak, ale klasa
>cenowa chyba jednak nie ta?

Hmmmm - klopoty ze wzrokiem? Przeciez napisalem ze to 266 o/c do 333
(4 * 83). A 266 jest drozsze o 220 zl od Celerona

>Porownujmy z p2-233, ktory i tak jest od celerona drozszy
>($160 vs 210)!

Ceny z gieldy w Katowicach:

Celeron + wiatrak : 700 zl
P233 box : 720 zl.

P2 puszczony na 292 bedzie niewiele wolniejszy w grach od celerona 400
( i to nie we wszystkich) a w aplikacjach roznica bedzie olbrzymia

>Wlasnie, tak patrzac na te 92 - celeron relatywnie wiecej zyskuje przy
>duzych FSB. Tym lepiej dla niego, o ile oczywiscie pojdzie na 400.

To jest akurat normalne - musi czyms nadrabiac brak cache L2. Niestety
nie oznacza to ze jest lepszy od p2

>Zalezy dla kogo.
>Dla hardcore'owego gracza - wcale nie.

To zalezy od rozdzielczosci - w niskiej procesor ma wiekszy wplyw na
wynik a w wysokiej wszystko hamuje karta graficzna

>Dlatego dla porownania pisalem o uzywaniu Lightwave'a:
>"P2-bonus" wynosi juz 1/3 - IMHO dalej troszke malo.

33 % to malo? A czego Ty sie spodziewales? Sprobuj osiagnac podobny
wynik przy Pentium MMX - mysle ze bedzie to roznica miedzy 166 a 293

>Nie. Moze niedlugo.

To przeciez podstawowe wyposazenie hardcorowego gracza :))))

>Tak, wiem o tym. Pomiary byly w ref_soft.
>Zreszta u Ciebie tez sie w miare zgadza, zerknij jeszcze raz na wyniki
>fps w Quake2 na p250mmx i p2-333. Nieduzo sie roznia.

Bo sa blokowane przez V1 - przy V2 roznica jest prawie dwukrotna

>Nie tak znowu fatalnie - sprawa wzgledna. U Przemka widzialem chyba
>BX6 za 699. Ceny pamieci - juz napisalem.

Tyle ze to najprawdopodobniej sa 10 ns pamieci - wiec niewarte
inwestycji. A co do Przemka - akurat plyty ma tylko z polroczna
gwarancja

>Nie zrozumialem, o co biega.

O to ze nikt nie bedzie puszczal 233 na 250 skoro moze puscic na 292

>p1-mmx200_at_250 na Chaintechu 5TDM2 rev. 1.01
>p2-233_at_263 na ATrendzie ATC-6130
>(zreszta przeciez juz o tym pisalem?)

To widac nie zauwazylem

>Dobrze. Ale w zasadzie porownywalismy nie P2 z P1, tylko (P2 z L2) z
>(P2 bez L2).

Jasne - tyle ze w NT cache L2 ma jeszcze wieksze znaczenie niz w W95.

> Jak juz Socket7 definitywnie odejdzie, P2 rzedu 400
>stanieja i co by tu nie mowic - kupi sie takiego i bedzie szybszy
>chociazby wlasnie dlatego, ze bedzie chodzil na wyzszej
>czestotliwosci.

Ano wlasnie - ale droga do wydajnosci nie wiedzie przez obcinanie
cache'a. Intel widac to zrozumial skoro nastepny Celeron bedzie juz
mial cache L2

>Dyskusja dla mnie ma chwilowo wymiar teoretyczny, dla innych moze miec
>praktyczny.
>I mnie sie (ta dyskusja) podoba.

OK :) Tyle ze nie wiem czy sie dogadamy. Zupelnie inaczej
interpretujemy wyniki - dla Ciebie sa rewelacyjne a dla mnie
beznadziejne

>Jesli bedziesz odpowiadal, to moze zaloz nowy thread z jakims
>adekwatnym tematem :)

Nie ma sprawy :))))))

>Jacek Fiok, Warszawa

Pozdrowienia