Re: Beznadziejny Celeron :>

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Thu 04 Jun 1998 - 21:25:40 MET DST

Dnia Wed, 03 Jun 1998 21:23:31 GMT, vindex_at_friko.onet.pl (Vindex)
napisał:

[...]

>No wlasnie problem polega na tym ze nie jest lepszy. I to mialy
>wykazac moje testy - i wykazaly. Jesli jestes zdania ze celeron
>puszczony na 400 jest szybszy w aplikacjach od p mmx 300 to pokaz mi z
>czego to wynika. Bo z moich oblliczen wynika ze nawet puszczony na 400
>bedzie wolniejszy od mmx'a 250
Po pierwsze, szybszy jest od 'myslowego' p300mmx, nie od p2-300mmx.
Po drugie, szybkosc od freq to zaleznosc prawie liniowa, wiec (266
odpowiada 200) ==> (400 odpowiada 300).
Po trzecie, poniewaz przy 400 FSB jest na 100MHz, to jest to dodatkowy
bonus, ktory w zasadzie powinien sprawic, ze bedzie jeszcze lepiej o
ok. 10% wzgledem takiego samego ustawienia na FSB 66
(zrodlo: tom's test @300MHz=66x4.5 i 100x3
--> dla celerona +10%, dla p2 +1%)

Co chcialbys tu zanegowac?

Inna sprawa to dyskusja o wyzszosci celerona nad p2, ktora mocno
zalezy od cen i podkrecalnosci obu prockow.
Liczac teoretycznie, wyszlo mi, ze przy stosunku cen $160/$210 za
celerona i p2-233 to drugie, przy 400MHz moze byc lepsze od tego
pierwszego przy 291. Na pewno z punktu widzenia Q2/Voodoo2, do Worda
tez by wystarczylo.

W sumie, skoro 266 dziala Ci na 333, to rzeczywiscie zaczynasz mnie
przekonywac do zwyklego p2-klamath. W lipcu p2-266 ma kosztowac $185,
nie wiem ile celeron. Jesli rzeczywiscie 266 jest tylko o 200zl
drozszy, to trz go kupowac. Dla mnie to troche dziwne, moze tak jest
dlatego, ze celeron jeszcze jest u nas rzadkoscia to, i ceny na niego
sa takie, jakie sa.

>A quake to niby no? Nie benchmark? To taki sam benchmark w zakresie
>gier jak Winbench w zakresie aplikacji
No i ze niby Winbench po zmianie zegara ze 133 na 266 nie pokaze
prawie 2x roznicy? Szkoda, ze nie moge sprawdzic, bo go skasowalem -
35MB w zipie to IMHO nieporozumienie, jesli chodzi o benchmark.

>Mylisz sie - po drodze ma byc jeszcze chipset z fire wire. A co do
>Xeona - Katmai nadal bedzie dzialal w slot 1 i bedzie duzo tanszy
Widze, ze sie w tym orientujesz... no to korzystajac z okazji, moze
sie podedukuje:
1. Czy mozesz podac podstawowe zmiany Katmai w stosunku do p2 klamath
i (nieslusznie tak zwanego) deschutes? - a moze intel nic o tym
jeszcze nie mowil?
2. Czym oprocz L2_at_HCLK i zmiany slotu bedzie sie roznil Xeon od p2?

>Z tym sie akurat nie zgadzam - 100 MHz szyna w P2 daje tak minimalny
>zysk ze biorac pod uwage roznice ceny jest bezsensowna
W p2/66FSB - tak. W celeronie - nie. Poza tym, jesli masz kiedys
zamiar miec lepszy procek niz 333, to pamieci PC100 Ci sie przydadza,
wiec czemu ich nie lubisz?

>te pamieci o ktorych
>piszesz
[PC100 za $60 w TCH - wycielo mi sie za duzo wyzej]
> to najprawdopodobniej zwykle 10 ns tyle ze lepszej jakosci.
>112 ani 133 MHz na nich nie pojdzie wiec i zakup nie ma sensu
CH.G.W.
No to jakie pamieci PC100 bys mi proponowal, jakbym chcial sie teraz
zaopatrzyc?

>Epox'a nie kupie bo im nie ufam.
Dlaczego?

>Aopen nie widzialem w ofercie zadnej
>firmy w Polsce a ASUS P2B nie ma 133 MHz szyny (przynajmniej
>dzialajacej).
Tzn. ASUS ma cos napisane na plycie i to cos nie dziala???

>Na 83 MHz sie nie dalo? U mnie 233 chodzilo nawet na 317 (3.5 * 92)
Diamond Monsterek buntuje sie przeciwko 83MHz, nawet downclockniety do
50 i przy 83x3... nie wiem, dlaczego.

A u Ciebie te 92MHz to wszystko wytrzymuje? Masz cos na AGP? Przy 92
PCI/AGP zdaje sie nie jest asynchronicznie, wiec moze byc ciezko...?

>Hmmmm - klopoty ze wzrokiem? Przeciez napisalem ze to 266 o/c do 333
>(4 * 83). A 266 jest drozsze o 220 zl od Celerona

>Ceny z gieldy w Katowicach:
>
>Celeron + wiatrak : 700 zl
>P233 box : 720 zl.
To zmienia postac rzeczy, napisalem juz, ze powyzsze rozwazania
dotyczyly stosunku cen 16/21 i szybkosci 292/400. W tej sytuaji, musze
sie zgodzic, wymiekam...

>To zalezy od rozdzielczosci - w niskiej procesor ma wiekszy wplyw na
>wynik a w wysokiej wszystko hamuje karta graficzna
Tez tak myslalem. A teraz mam juz porownanie od dwoch kolesi: u obu z
nich jest nedzne pare (3-4) procent wiecej klatek, we wszystkich
rozdzielczosciach.

>To przeciez podstawowe wyposazenie hardcorowego gracza :))))
A kto napisal, ze ja nim jestem?
Ja tu tylko sprzatam :)

>Ano wlasnie - ale droga do wydajnosci nie wiedzie przez obcinanie
>cache'a. Intel widac to zrozumial skoro nastepny Celeron bedzie juz
>mial cache L2
I ciekawe, ile bedzie kosztowal. Przy czym odnosze wrazenie, ze to
dosyc smieszne: beda 3 rozne procki, a roznic sie maja tylko cachem:
128, 512kB - w miare tanie, a dalej z 1 i 2MB L2/Xeon - lepiej nie
mowic (btw: czy bedzie Xeon z L2 <1MB?).

>OK :) Tyle ze nie wiem czy sie dogadamy. Zupelnie inaczej
>interpretujemy wyniki - dla Ciebie sa rewelacyjne a dla mnie
>beznadziejne
To bylo dobre... ale nie bede sam swojego posta forwardowal na
p.r.h.n...

>Nie ma sprawy :))))))
Tak, tylko mojemu Agentowi niestety nie wystarcza zmiana subjecta -
podpial to dalej i kiszka jest juz niezla, nie wiem, ktory to level...
pewnie trza zrobic nowy post zamiast reply, coby nie bylo references w
headerze, a dopiero potem wkleic caly stuff.

Pozdrowionka.

Jacek Fiok, Warszawa
e-mail: jfiok_at_kki.net.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
Poprawianie Win95 i inne formy rozrywki:
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/