Re: HP690c+ zle drukuje kolory

Autor: Jerzy Łukasiewicz (torun_at_baza.com.pl)
Data: Tue 02 Jun 1998 - 22:14:00 MET DST

Bartłomiej Kosik (B.K.) wrote:

> Otórz przy wydruku zdjęć czrny widziany na ekranie nie jest czrnym "w
> rzeczywistości" i dlatego
> czasem jest składany z CMY i to może być problemem. Więc może k***a
> grzeczniej?

Twoja wypowiedź sugeruje, że Photo nie posiada czarnego atramentu, tylko
go składa....Więc może kulturalniej ?Proponuję test w Corelu -
wypełnienie gradientowe 100%black --> 100% white z użyciem
Photocartridgea albo zdjęcie RGB lub CMYK + Tekst 100% black.
W pierwszym wypadku przełącz w tryb B/W, w drugim drukuj normalnie.
Poza tym Tak czy siak nie masz racji. To, że "ekranowy czarny" może być
różny od cyfrowego
100% black ni jak ma się do składania barw z CMY w DJ690c + photo.
Tam barwa składa się z C + LC, M + LM, L + K

> Gdzie widzisz że NAPISAŁEM że w Photo nie ma czarnego?!

Napisałeś:> "W Photo czarny jest składany z barw"
> [...]
> "dlatego czasem jest składany z CMY"

Co jest nieprawdą, bądź jak wolisz informacją nieprecyzyjną.
W trybie bitmapowym - kolorowym (24 lub 32bit) zawsze wymuszony jest
CMYK lub
PhotoRet w przypadku użycia Photocartridge. Jedynym odstępstwem jest
wymuszenie
druku konkretnej składowej np Cyan bądź pozostałych.
Jeżeli chodzi o składanie z CMY - to i owszem np. DJ400 z kolorowym
wkładem 51625A,
DJ 600 z wkładem 51649A i wcześniejsze wersje DeskJeta z opcją kolor.

> Nie piszę głupot, tylko wyraziłem się nieprecyzyjnie. Chodziło mi
> własnie o
> mieszanie (składowych CMY)
> i proponuje naprawdę trochę powściągnąć zarzuty...

Nieprecyzyjnie.Chodzi oczywiście o mieszanie składowych CMYK lub
PhotoRet i proponuję
wyrażać się precyzyjniej.
Zarzuty są słuszne, choć przyznaję, że ton trochę napastliwy ale
przecierz nie wrzeszczę
;))))))))))))

> Może powiesz że nie jest to zależne? Zapewniam Cię że można naprawdę
> pomóc
> drukareczce np. konwertując na CMYK obrazek przed drukiem i
> poprawiając
> wtedy kolory :-P.

Tak oczywiście - ale nie ma to nic wspólnego z tematem powyżej - czyli
składaniem
barw w DJ690C lub C+.
BTW konwertując obraz z RGB do CMYK obraz traci głębię kolorów. Inaczej
sprawa wygląda
w przypadku np. skanowania w CMYK i dalszej obróbce, ale to inny temat.

Pozdrawiam i zachęcam do testów.

            JŁ.
P.S.
PhotoRet II zawiera poprawiony system druku i jak na mój gust, to wydruk
jest klasa.
Polecam też uwadze mechanikę DJ720c. Widać w niej przemyślaną
konstrukcję
i potęgę wykorzystywania doświadczeń z innych modeli serii DeskJet.