Re: Kto ma skaner AVISION 260C ?

Autor: Pawel Lesniorowski (lesniorowski_at_chip.pl)
Data: Thu 28 May 1998 - 11:35:04 MET DST

> do niczego. Odwzowrowanie kolorów, mimo kalibracji i różnych tricków było do
> kitu.

To Twoje zdanie. W porównaniu do pozostałych ponad 20 skanerów ten wcale
nie wypadł specjalnie źle. Miał tylko w zwyczaju czasem nieco
przyciemniac skany.

> Skanerek nadaje się do OCR i przesyłania faksów. Skanuje całkiem
> szybko w LineArt. Wyższe rozdzielczości w kolorze to już przerwa na kawę. W

Podam po prostu zmierzone czasy skanowania dla AVision 260C i
przykładowego Musteka 12000P. Skanowano zdjęcie formatu A5 w 72 i 300
DPI, w kolorze, odcieniach szarosci i trybie mono. Czas mierzono w
PaintShopie Pro od momentu rozpoczecia skanowania do chwili, w ktorej
skan pojawil sie na ekranie w programie graficznym.

Mustek ScanExpress 12000P kontra AVision 260C

72dpi - kolor 34,6 10,35
         szare 33,38 9,83
         mono 31,41 7,91
300dpi - kolor 76,88 66,71
         ... 59,41 14,16
                 43,2 8,28

> testach Chipa wypadł dobrze, ale C(h)ip tip dostał też skaner Primaxa, a to
> jakiś dowcip chyba? Albo ja miałem inne wymagania co do skanerów? Jak np. w

Biorac pod uwage dostarczona przed dystrybutora cene ten skaner jest
idealnym rozwiazaniem dla kogos, kto po prostu chce miec takie
urzadzenie w domu i nie planuje przeznaczyc specjalnie duzo pieniedzy na
ten cel.

> chipie skaner Mustek 12000 P i 12000 SP mogą dostać różną ilość punktów za
> jakość skanów?! PARANOJA! Róznica w złączu ma wpływ na jakość?!

Jeszcze bardziej bez sensu byloby sugerowanie sie zgodnoscia
zastosowanych wewnetrznych rozwiazan i przepisywanie rezulatów z jednego
modelu do drugiego. Przeprowadzono dokładne pomiary i stąd takie
rezultaty. Jesli wyniki się różnią, różniły się również jakosci skanów.

[ wszystkie zamieszczone opinie i komentarze sa wylacznie prywatnymi ]
[ uwagami autora i nie nalezy ich utozsamiac ze stanowiskiem firmy ]
[ dla ktorej on pracuje ]
Pawel Lesniorowski email: lesniorowski_at_chip.pl
Laboratorium Komputerowe CHIP-a icq/uin: 4290470