Re: Kto ma skaner AVISION 260C ?

Autor: Bart³omiej Kosik (B.K.) (bartbk-xxxrated_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 29 May 1998 - 12:12:12 MET DST

Pawel Lesniorowski napisa³(a) w wiadomo¶ci: <356D2E6F.508C7AF4_at_chip.pl>...

>To Twoje zdanie. W porównaniu do pozosta³ych ponad 20 skanerów ten wcale
>nie wypad³ specjalnie Ÿle. Mia³ tylko w zwyczaju czasem nieco
>przyciemniac skany.

Dziêkuje, ¿e mogê mieæ swoje zdanie...., ale to nie jest tylko moje zdanie

>Podam po prostu zmierzone czasy skanowania dla AVision 260C i
>przyk³adowego Musteka 12000P. Skanowano zdjêcie formatu A5 w 72 i 300
>DPI, w kolorze, odcieniach szarosci i trybie mono. Czas mierzono w
>PaintShopie Pro od momentu rozpoczecia skanowania do chwili, w ktorej
>skan pojawil sie na ekranie w programie graficznym.

Powa¿ny skan to A4 w 600 dpi, do tego potrzebowa³em skaner. Mo¿esz podaæ
wyniki. MUSTEK 12000P to ju¿ zupe³nie nie jest demon szybko¶ci, po co takie
porównanie? Skanuje jednak duuu¿o ³adniej ni¿ AVision. Wed³ug mnie
oczywi¶cie. Napisa³em zreszt± ¿e AV jest szybki, ale moim zdaniem ¿aden
skaner na LPT nie nadaje siê do powa¿nej pracy z du¿± ilo¶ci± du¿ych skanów
kolorowych które muszê mieæ w 600 dpi. Ale jak do testów skanujecie w 300
dpi i A5 to wszystko jasne.

>Biorac pod uwage dostarczona przed dystrybutora cene ten skaner jest
>idealnym rozwiazaniem dla kogos, kto po prostu chce miec takie
>urzadzenie w domu i nie planuje przeznaczyc specjalnie duzo pieniedzy na
>ten cel.

OK, nie ma problemu, ale ja po prostu uwa¿am ¿e za du¿± wagê w ocenie ma u
was CENA, wolno mi? Poza tym podawane przez was CENY maj± siê do
rzeczywisto¶ci jak piê¶æ do nosa, ale to te¿ moje zdanie.

>Jeszcze bardziej bez sensu byloby sugerowanie sie zgodnoscia
>zastosowanych wewnetrznych rozwiazan i przepisywanie rezulatów z jednego
>modelu do drugiego. Przeprowadzono dok³adne pomiary i st¹d takie
>rezultaty. Jesli wyniki siê ró¿ni¹, ró¿ni³y siê równie¿ jakosci skanów.

Ja te¿ zrobi³em dok³adne porównanie i dla mnie nie ró¿ni³y siê NICZYM, ale
opinia jest subiektywna oczywi¶cie, wasza jest i mo¿e byæ inna.
Rozwi±zania WEWNÊTRZNE s± identyczne, a ró¿nica u was mog³a wynikaæ z
konkretnych egzemplarzy. Chyba ¿e mia³e¶ ka¿dego skanera 10 egzemplarzy i
u¶rednia³e¶ wyniki?
Dlaczego bez sensu wg Ciebie jest sugerowanie siê zgodno¶ci± wewnêtrznych
rozwi±zañ??? Mo¿e podasz mi "MIEJSCE" w skanerze
SCSI i LPT w którym mog± pojawiæ siê ró¿nice w jako¶ci skanów?? Zapewniam
niê ¿e równie¿ prowadzi³em dok³adne pomiary, co prawda nie w
"laboratoryjnych" warunkach. A poza tym ocena jako¶ci skanów jest
SUBIEKTYWNA i o niej nie bêdê dyskutowa³.

Mogê dyskutowaæ o podanych parametrach i procedurze testowej, której nie
raczy³e¶ zbyt dok³adnie przybli¿yæ i opisaæ, a to dla mnie jest
NAJWA¯NIEJSZE i naprawdê proponuje siê zapoznaæ jak to robi± inni (NIE S¡
IDEALNI, ALE warto zobaczyæ) na www.pcmag.com Proponuje zawêziæ dyskusjê do
tych dwóch pól.

>Pawel Lesniorowski email: lesniorowski_at_chip.pl
>Laboratorium Komputerowe CHIP-a icq/uin: 4290470

Pozdrawiam

--
====== Przy odpowiedzi usuñ -xxxrated z mojego adresu =======
Bart (B.K.)