Re: Monopolista Microsoft ?

Autor: Experts (expert_at_expert.net)
Data: Fri 15 May 1998 - 16:20:07 MET DST

> Sądy nie mają udziałów w zyskach MS a do ich działania nie potrzeba
> nowej wersji systemu.
Sady, DOJ jest takim samym klientem na rynku systemow operacyjnych jak
kazdy inny i tak jak kazdy inny klient ustawia sie w kolejce po nowy
system operacyjny Microsoft WIN98.
Czy uwazasz, ze gdy DOJ przegra sprawe to DOJ nie kupi WIN98 ?

> Do czego jak nie do oglądania internetu służy IE ?
IE sluzy np. jako file manager lokalnego dysku i taka jest koncepcja
Microsoft i innych . Przegladarka www jako file manager i glowny
interface graficzny PC.

> Po jakiego głąba ?
Aby uniknac zarzutu monopolizacji rynku w zakresie preinstalowanej
przegladarki IE piod ikona The Internet a nie IE.

> Bezsens totalny. Niech sobie netscape i inne firmy napiszą system
> operacyjny albo uczepią się systemu jakiegoś innego producenta jak
> chociażby ibm. Rynek jest bardzo duży i bez problemu pomieści kilka
> nowych propozycji.
Nie jest to bezsens lecz takie jest oczekiwanie DOJ, poczytaj sobie
pozew i inne materialy z Ministerstwa.
Netscape jest produktem i klient ma prawo opcji wyboru produktu, ktory
uzna za wlasciwy dla swoich potrzeb.

Pregladarka jest programem komunikacyjnym i podlega pod ustawe
Freedom of Telecommunication Act i wybor przegladarki jest w zasadzie
wyborem operatora telekomunikacyjnego, gdyz pewne serwisy sa dostepne
jedynie poprzez IE inne przez Netscape.

> Wymyślasz, takich ikon nie ma a gdyby były wynikałyby najprędzej z
> przewagi odpowiedniej firmy/narzędzia.
No i taka przewaga , prekonfigurowana nazywa sie "stosowaniem praktyk
monopolistycznych".
Wybor narzedzia , programu powinien opierac sie na swiadomej ocenie
i wyborze uzytkownika , a nie Microsoftu.
I nic tu nie da statystyka, ze tyle i tyle osob korzysta z IE , a tyle z
Netscape.
Po prostu to nie jest wybor.
Klient kupujac PC z WIN95 ma IE zainstalowana i skonfigurowana i nawet
zanim ja skasuje ( dla odzyskania miejsca na dysku) to te kilka razy jej
uzyje i statystyka jedynie to zarejestruje.

> Konkretniej to go nie ma.
Wiesz, to nie moj problem, lecz Microsoftu.
Problem jest w ocenie DOJ i w uzusadnieniu pozwu. Proponuje sie zapoznac
z materialami zrodlowymi.

> A jakiego systemu używaliby ? Bo wiesz, bez komputera to jak bez ręki.
> Chcesz się pytać stare babcie o zdanie aby było niezależne to już
> lepiej zorganizować publiczne losowanie.
Wiesz, sedziowie przysiegli to nie zawsze sa eksperci .
To maja byc obiektywne osoby, bezstronne.
Moim zdaniem moga to byc i babcie ( wiek nie gra roli), byle bz
skrzywienia zawodowego na strone lub przeciw Microsoftowi.

> Pomijając linuksiarzy jest taka jak powyżej napisałem.
Mysle zatem, ze jako eksperci moglyby tez wystapic osoby, ktore nie
uzywaja komputerow.

> TAKIE SAME ROZWIĄZANIA STOSUJE IBM W OS/2 I INNE FIRMY
Ale wracajac to meritum. Przedmiotem pozwu sa praktyki monopolistyczne.
Z 5% udzialem w systemach operacyjnych na PC IBM, Linux i inni ,
trudno mowic o praktykach monopolistycznych.
Expert