Re: Monopolista Microsoft ?

Autor: Alias Alias (alias_at_polbox.pl)
Data: Fri 15 May 1998 - 15:10:33 MET DST

Fri, 15 May 1998 09:45:50 GMT, Dariusz <gemnet_at_polbox.com> napisał(a):

>2. Ministerstwo Sprawiedliwosci USA wystepujac z pozwem przeciw
>Microsoftowi niewatpliwie nie moze byc obiektywne, poniewaz , mozna
>zalozyc, ze 90% komputerow w Ministerstwie, sadach innych organach DOJ
>korzysta z systemu Win95, zatem obiektywnosc w ocenie problemu moze byc
>watpliwa.
>Przeciez kazdy administrator sieci komputerowej , pracujacy w agendzie
>Ministerstwa jest zainteresowany zainstalowaniem nowej wersji WIN95
>czyli WIN98 ( sprzecznosc interesow jest oczywista).

Sądy nie mają udziałów w zyskach MS a do ich działania nie potrzeba
nowej wersji systemu.

>3. Teraz sprawa przegladarki a monopolizacja dostepu do Internetu
> Oczywiscie, ze Microsoft zastosowal praktyki monopolistyczne -
> Ikona w managerze Win95 pod nazwa Internet "The Internet" jest w
>rzeczywistosci ikona przegladarki IE.

Do czego jak nie do oglądania internetu służy IE ?

> Aby ten problem rozwiazac trzeba odroznic przegladarke www
>dzialajaca w systemie w charakterze file managera od przegladarki www
> do wyjscia do Internetu.

Po jakiego głąba ?

> I o ile ta pierwsza niech sie nazywa IE-File-Manager
> to ta druga niech sie nazywa Internet i bedzie ok.
> I nalezy wpisac do managera WIN95 2 ikony i ta druga z mozliwoscia
>konfigurowania , tzn. z mozliwoscia wyboru przegladarki IE, Netscape lub
>innej , do wyboru.

Bezsens totalny. Niech sobie netscape i inne firmy napiszą system
operacyjny albo uczepią się systemu jakiegoś innego producenta jak
chociażby ibm. Rynek jest bardzo duży i bez problemu pomieści kilka
nowych propozycji.

>W obecnej sytuacji , gdy widze ikone The Internet i po jej wybraniu
>uruchamia sie IE to praktyka monopolistyczna jest ewidentna.
>
>To tak jak danie ikony : The TV - po wybraniu ktorej bedzie sie
>wlaczal zawsze np. 1 program TVP,

Jeśli jest to jedyny program TVP to nie widzę powodu do niepokoju.
Będzie więcej Internetów to będziemy główkowali. Tyle, że nie będzie.

>2. Ikona The Phone - zawsze TPSA ( a nie TPSA, Netia, Centertel,. ERA ,
>PLUS)
>
>3. Ikona The Editor - zawsze Word ( bez mozliwosci konfigurowania).

Wymyślasz, takich ikon nie ma a gdyby były wynikałyby najprędzej z
przewagi odpowiedniej firmy/narzędzia.

>Zatem problem jest oczywisty i banalnie prosty do rozwiazania.

Konkretniej to go nie ma.

>Niemniej oczekuje na wniosek Urzedu Antymonopolowego o wylaczenie
>Ministerstwa Sprawiedliwosci USA ze sprawy , z uwagi na osobiste
>zainteresowanie przedmiotem sprawy , jako uzytkownika systemu
>operacyjnego WIN95 , a wkrotce WIN98.
>
>Niewatpliwie nalezaloby w tej sprawie powolac grupe niezaleznych
>ekspertow, ktorzy by dzialali w charakterze sedziow przysieglych (
>lawnikow), a ktorzy by nie byli uzytkownikami systemu WIN95 lub innego
>produktu Microsoft, dla zapewnienia obiektywnosci wydanej oceny.

A jakiego systemu używaliby ? Bo wiesz, bez komputera to jak bez ręki.
Chcesz się pytać stare babcie o zdanie aby było niezależne to już
lepiej zorganizować publiczne losowanie.

>Dariusz
>
>P.S. Interesuje mnie opinia kolegow z branzy komputerowej dzialajacych w
>Stanach lub przedstawiciela Microsoft Poland.

Pomijając linuksiarzy jest taka jak powyżej napisałem.

TAKIE SAME ROZWIĄZANIA STOSUJE IBM W OS/2 I INNE FIRMY