Re: probleem

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Fri 08 May 1998 - 10:56:27 MET DST

Dnia Thu, 7 May 1998 21:49:36 +0200, "Chriss"
<chriss_at_cut.it.kki.net.pl> napisał:

>witam
>
>Mam taki maly problem z komputerkiem a dokladniej z Windowsem95
>(niewiem czy na dobra grupe trafilem z tym pytaniem ale nic lepszego mi do
>glowy nie przyszlo jak pl.comp.pecet). Od jakiegos czasu komputer starsznie
>zwolnil swoje obroty. Na poczatku myslalem ze cos pokrecilem z pamiecia
>wirtualna, ale wszystko jest oki ustawiona mam "zalecana pamiec wirtualna"
>potem myslalem ze mam malo miejsca na twardym ale 650MB to az tak strasznie
>malo nie jest, podejzewam ze jest to cos pokrecone w Windowsie bo w DOS
> [...]

Nie chcialbym Cie zalamywac, ale odpowiem taka mala anegdotke:

1. Instalujemy Win95 i pare podstawowych programow (DX5, Word, Windows
Commander, WinRAR, ACDSee itp.). Quake2 timedemo demo1 = 30.0fps
2. Nie reinstalujemy systemu przez 3 miesiace. W miedzyczasie uzywamy
go w miare normalnie tzn. czasem sobie zainstalujemy jakis program,
czasem gierke itd... po tym czasie quake2 timedemo demo1 = 27.6fps
3. Zalamani, nie chcac reinstalowac calego systemu - nainstalowujemy
nań Win95 jeszcze raz (wiesz, setup.exe z poziomu okienkowego). Po tej
operacji timedemo = 29.2fps. Pomaga, ale to jeszcze nie jest to!

Konkluzja: w przypadku używania systemu(?) Windows95, bardzo przydatną
jest umiejetnosc dokonywania sprawnych reinstalacji :)

Pocieszenie: wielu programow nie trzeba reinstalowac gdy od nowa
instalujemy Win95. Na czas tej operacji wrzucasz je do jakiegos
bezpiecznego katalogu, wychodzisz do DOS, kasujesz c:\windows i
c:\program files, instalujesz W95, z powrotem kopiujesz tamte
programy. Dziala, ale niestety glownie z malymi programikami (Winamp,
FAR, windows commander, ACDSee, WinRAR). W wypadku aplikacji dosc
silnie wspolgrajacych z systemem, w szczegolnosci programow M$ jak
Office i IE - nie licz na to!

Z mojego doświadczenia:
1. warto mieć w odwodzie dyskietke systemowa z driverem do CD
2. mnie reinstalacja "pełna" (Win95 + soft) zajmuje ok. 2 godzin.

Pozdrowienia,

Jacek Fiok, Warszawa
e-mail: jfiok_at_kki.net.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
Poprawianie Win95 i inne formy rozrywki:
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/