Re: Podkrecanie P II

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Fri 08 May 1998 - 10:56:26 MET DST

Dnia Thu, 07 May 1998 19:39:43 GMT, xxxmskura_at_friko2.onet.pl (Marcin
Skura) napisał:

[cut]

>Może więcej szczegółów o tym nowym procku:
>1. z czym chodzi (w czym ;)
czy to pytanie sprowadza się do 2. , czy moze ja czegos nie rozumiem?

>2. wymaga zwykłych płyt dla PII LX?
W zamysle tworcow - z chipsetem EX, ktory to chipset jest uproszczona
czytaj tansza [ <70$ ] wersja LX
W rzeczywistosci - dziala z LX, BX, do FX potrzebne jest
przeflashowanie BIOSu na płycie głównej.

>3. czego w nim nie ma w porównaniu do PII?
Cache'u L2. I tylko tego.
Rdzeń celerona-266 jest lepszy, niż z p2-266 Klamath, poineważ chodzi
na mniejszym napięciu, takim samym, jak Deschutes --> mniej sie
grzeje, czytaj mozna ... :)

W ogóle intel sprzedaje ponoć celerona jako 266 tylko po to, zeby nie
zaszkodzic sprzedazy swoich tanszych modeli p2 z cache'em (233/266).

>4. jak jest jego wydajność np w stosunku do PII266 i po podkręceniu.
Jest oczywiscie nizsza niz p2 normalnego; za to silnie zalezy od
magistrali płyty - ponieważ nie ma cache L2, który nie zależy od
magistrali, przyspieszenie "pochodzi" z przyspieszenia RAM-u na
szybszej magistrali.

W aplikacjach biuropodobnych celeron sprawuje sie kiepsko, wydajnosc
@266Mhz jest na poziomie +/- ip200mmx w/512kB L2 na porzadnej plycie,
nizsza jest rowniez od K6.

W aplikacjach uzywajacych FPU (czyt. Quake2) celeron sprawuje sie
jedynie o ok. 8% gorzej od odpowiadajacego mu p2 i az o ok. 50% (!)
lepiej niz K6 na tym samym zegarze (mowimy o tescie timedemo Quake2,
3dfx OpenGL renderer na karcie Voodoo2).

A w ogóle to nie łaska poczytać artykułów Toma (IMHO lepszy) i Ananda?

http://www.tomshardware.com/index.html (nie pamietam exact URL-u)
http://www.anandtech.com/reviews/processors/intel-celeron/

Pozdrowienia,

Jacek Fiok, Warszawa
e-mail: jfiok_at_kki.net.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
Poprawianie Win95 i inne formy rozrywki:
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/