Re: Re: Horror "OPTIMUS a nieuczciwa konkurencja a ISO9001"

Autor: Michal Zielinski (zielinski_at_ckzeto.com.pl)
Data: Sun 03 May 1998 - 13:18:26 MET DST

> Nie wiem dokładnie dlaczego musiała zapłacić, gdyż u mnie jest zawsze
za
> free, ale odwróce kota ogonem:
> 0) nie jest nigdzie (ani w karcie, podręczniku) nie jest napisane, że
> serwis ma obowiązek robić takie rzeczy bezpłatnie. Chyba, że określa
> iso9001.
> 1) faktem, jest że plomba uniemożliwia samodzielną instalację przez
> klienta - dlatego (nie patrzę w tej chwili ze strony osoby związanej z
> optimusem) _wypadałoby_ aby to zrobili z uśmiechem, i bez dodatkowych
> kosztów.

No wlasnie.Czepiam sie tego , bo uwazam ze mogli wziac 50 pln za
instalacje , ale powinni zainstalowac wszystko - czyli karte i
oprogramowanie.To , co zrobili jest na zasadzie serwisu samochodowego -
"wymienilismy panu uszczelke pod glowica , reszte skreaci pan sobie sam
do kupy.
Kobieta nie majaca pojecia o komputerach, majaca sprzet od pol roku
kupuje modem do faksowania i jedyna oznaka obecnosci modemu/faksu jest
dodatkowe gniazdko w komputerze.

> Czynności związane z instalacją oprogramowania należą do użytkownika i
> jest to napisane w karcie gwarancyjnej. I to właśnie serwis może
zrobić
> za dodatkową opłatą, gdyż w tym momencie płaci się za umiejętności,
> których nie posiada użytkownik. A software nie jest w żaden sposób
> ograniczony plombą gwarancyjną. Pozatym, bardzo bym nie chciał aby na
> moim dysku w którym mam swój ład i porządek, serwis zainstalował
dodane
> oprogramowanie przy użyciu defaultowych wartości, w głównym katalogu
> [...]

I tu sie zgadzam.Uzytkownik moze sobie kupic jakies egzotyczne
oprogramowanie i na nim pracowac.
Ale serwis zakladajac modem powinien dodac go chociaz do Systemu !A tu
komputer zachowywal sie tak, jakby w ogole nie byl wlaczany.

> W tym momencie wina jest po stronie kupującego. Zresztą skoro nie było
> "mic included" i mic'a także nie było to wczym rzecz? :)))))

Ale byl slad po zerwanej nalepce. A gdzie indziej sprzedaja z
mikrofonem.

> Mam tą satysfakcję, że dzięki mojej pracy i staraniom słyszę to nie
> rzadko.

Gratuluje !A gdzie pracujesz ( tzn geograficznie gdzie)?

> [...]
> kupiłem komputer w xxxxxxxxxx i dostałem wszystko co chciałem,
komputer
> był optymalnie skonfigurowany, oprogramowanie legalne, prezes firmy
> uścisnął mi ręke i gratulował udanego zakupu, serwis dał mi plomby
> gwarancyjne, skonfigurował modem oraz internet, przywieziono mi
komputer
> do domu, podłączono, dostałem listwę zasilająca i głośniki w
prezencie.
> BIOS jest regularnie aktualizowany, jak usunąłem przy bawieniu się
> fdiskiem partycje to serwis zainstalował całość systemu od początku

a byl taki ?

> Bo krytykować jest zawsze łatwiej...

Poza tym jest to hobby narodowe.
No i trzeba pamietac o jednym - To wszystko o czym pisalem i z czym
mialem do czynienie zdarzyla sie w Lodzkim oddziale Optimusa.

Pozdrowienia

Michal Zielinski zielinski_at_ckzeto.com.pl

Odpowiadajac usun REMOVE_ME z adresu
Microsoft Windows 95:
               What do I have to fix today?