Re: Re: Horror "OPTIMUS a nieuczciwa konkurencja a ISO9001"

Autor: Dominik Jakub Dobruchowski (dobrysys_at_onet.pl)
Data: Fri 01 May 1998 - 02:27:08 MET DST

Michal Zielinski wrote:

> Za instalacje modemu, kupionego w Lodzkim Optimusie znajoma musiala uiscic oplate 50 PLN.
Nie wiem dokładnie dlaczego musiała zapłacić, gdyż u mnie jest zawsze za
free, ale odwróce kota ogonem:
0) nie jest nigdzie (ani w karcie, podręczniku) nie jest napisane, że
serwis ma obowiązek robić takie rzeczy bezpłatnie. Chyba, że określa to
iso9001.
1) faktem, jest że plomba uniemożliwia samodzielną instalację przez
klienta - dlatego (nie patrzę w tej chwili ze strony osoby związanej z
optimusem) _wypadałoby_ aby to zrobili z uśmiechem, i bez dodatkowych
kosztów.

> "zapominajac" o jakiejkolwiek instalacji oprogramowania.
Czynności związane z instalacją oprogramowania należą do użytkownika i
jest to napisane w karcie gwarancyjnej. I to właśnie serwis może zrobić
za dodatkową opłatą, gdyż w tym momencie płaci się za umiejętności,
których nie posiada użytkownik. A software nie jest w żaden sposób
ograniczony plombą gwarancyjną. Pozatym, bardzo bym nie chciał aby na
moim dysku w którym mam swój ład i porządek, serwis zainstalował dodane
oprogramowanie przy użyciu defaultowych wartości, w głównym katalogu na
dysku C:.

> No i oczywiscie modem Zoltrix z zerwana nalepka "Microfone Included" sprzedany bez mikrofonu , ale za to za pelna cene.
"Widziały gały co brały" - po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia
się. Tak mi powiedział facet z pewnej gdańskiej hurtowni. Takie rzeczy
załatwia się przy zakupie. Też posiadam US-Robotics'a bez mikrofonu i
słuchawek. Zobaczyłem to dopiero w domu. Nie pomogły telefony, prośby.
Odejście od kasy oznacza w moim odczuciu akceptację zawartości pudełka.
W momencie zakupu chyba oglądasz co kupujesz? Po to są sklepy, w których
w przeciwieństwie do TV shop czy randki w ciemno masz możliwość negacji
towaru wybrakowanego lub wybrania innego modelu, możesz także wcale nie
kupić.
W tym momencie wina jest po stronie kupującego. Zresztą skoro nie było
"mic included" i mic'a także nie było to wczym rzecz? :)))))

> jeszcze nigdy nie spotkalem sie z uzytkownikiem, ktory pochwalilby komputer Optimusa.
Mam tą satysfakcję, że dzięki mojej pracy i staraniom słyszę to nie
rzadko.

Zastawiające jest także, że na grupie nikt jeszcze nie napisał "hurra,
kupiłem komputer w xxxxxxxxxx i dostałem wszystko co chciałem, komputer
był optymalnie skonfigurowany, oprogramowanie legalne, prezes firmy
uścisnął mi ręke i gratulował udanego zakupu, serwis dał mi plomby
gwarancyjne, skonfigurował modem oraz internet, przywieziono mi komputer
do domu, podłączono, dostałem listwę zasilająca i głośniki w prezencie.
BIOS jest regularnie aktualizowany, jak usunąłem przy bawieniu się
fdiskiem partycje to serwis zainstalował całość systemu od początku
bezpłatnie itd.... oczywiście ISO9001.
Bo krytykować jest zawsze łatwiej...

Dominik Jakub Dobruchowski