Re: Czy ktoś zna lepszy packer od ACB 2.00?

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Wed 22 Apr 1998 - 21:38:03 MET DST

Dnia Wed, 22 Apr 1998 05:59:28 GMT, lbajon_at_sgh.waw.pl (Łukasz
Bajoński) napisał:

> [...]

Sorry ze sie wtracam, ale skad mozna wziac tego ACB?

A tak poza tym, to ostanio zrobilem sobie upgrade jadra w moim Linuxie
do 2.1.96 i jak sobie je sciagalem, to na ICM bylo w dwoch wersjach:
tar.gz i tar.bz2. Wersja bz2 zajmowala tak z 20% mniej. Czym to bylo
spakowane? Czy ten kompresor jest tez dostepny pod DOS-a? moze jakies
URL-e?

>Co rozumiesz przez "lepszy" ?
>Dla mnie najlepszy jest rar i arj.
>Powody:
>a) RAR
>Zalety:
>- chodzi zarówno na SunOS, Linux, DOS, Win
>- dobra kompresja
>- dzielenie na pliki dowolnej wielkości
>- obsługiwany przez Windows Commandera
>- nie ma problemów z długimi nazwami zarówno w unixie jak i Win
>Wady:

>- brak testowania podczas kompresji
testowania czego? archiwum - po co. samych plikow - od tego jest
scandisk czy co tam na ktorym systemie...
>- brak CRC dla poszczególnych podzielonych archiwów
nie wiedzialem. Ale kto w czasach gierek po pareset mega kopiuje
archiwa na 100 dyskietek :) - wiec ta wada tez nie jest zbyt wielka.

>b) ARJ
>- dzielenie na pliki dowolnej wielkości
>- obsługiwany przez Windows Commandera
skoro ma to i RAR i ARJ, to po co o tym piszesz, nie rozumiem?

>- testowanie podczas kompresji
>- CRC dla każdej z części archiwum
>Wady:
>- nie chodzi ani pod SunOS ani pod Linuxem :(
naprawde nie ma ARJ pod Linuxa? wierzyc mi sie nie chce. Ale moze...
>- problematyczna obsługa długich nazw
jak to problematyczna. od wersji 2.5x (cos mi tam po glowie chodzi
2.55) obsluguje ldugie nazwy, jak trzeba.

>- gorsza od RARa kompresja
to jest najgorsza i dyskwalifikujaca wada.

>Innymi słowy jak dla mnie optymalne byłoby skrzyżowanie RARa z ARJtem
no to nawet pan Jung zrobil cos takiego i nazywa sie to JAR. Obsluguje
solid archiving itp., jest w miare szybki. Zdaje sie ze nie potrafi
robic archiwow SFX, co niestety tez go dyskwalifikuje.

>No chyba że ktoś zna zaklęcia które potrafią wyeliminować wady RARa
nic poza -s -m5 -mm nie wymysle...

pozdrowienia,

Jacek Fiok, Warszawa
e-mail: jfiok_at_kki.net.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
Poprawianie Win95 i inne formy rozrywki:
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/