Re: TPSA, VAT a zysk

Autor: Romek (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Wed 08 Apr 1998 - 11:13:50 MET DST

At 09:16 98-04-08 +0200, you wrote:

>A czemu do nas nie wpuszczą Brit Telecom, Deut Telekom czy innych Telecom?

  Za jakis czas musza wpuscic.
 (Rowne prawo do dzialania dla wszystkich firm z Unii Europejskiej)
  A na razie tak kombinuja, zeby wzmocnic finansowo TPSA
  zeby potem jej wilki nie zjadly.

>Eeee tam taka?, jakiekolwiek eksperymenty w ekonomii (makro) są oparte na
>RACJONALNCYH przesłankach, a moje zdanie tyczyło się VAT, który to fragment
>sprytnie wyciąłeś w pień... RACHUNEK musi się jednak ZGADZAĆ ;->>>!

  Jesli wycialem to nieswiadomie - myslalem ze to zdanie bardziej ogolne.

  Nadal podtrzymuje zdanie, ze na wzroscie VAtu TPSA nic nie zyskala
  i nie ją trzeba oto obwiniac.

>BŁĄD w założeniu! (Dlaczego bez?). O amerykańskim nawet nie marzę, starczą
>mi bezpłatne połączenia lokalne.... ;-)

   Owszem amerykanskie firmy moga dac konkurencyjne ceny
   jesli beda mieli gwarancje, ze zyski z dzisiejszych inwestycji
   beda zbierali przez 25 lat. Jesli by mieli z oplat klientow
   sie utrzymac i jeszcze inwestowac to by na pewno ich taryfy
   nie byly nizsze niz nasze. Ich technologia i know-how moze
   im dawac obnizenie kosztow o kilka procent. To w dlugoterminowym
   planie moze z nich robic zabojcza konkurencje dla TPSA.
   Ale to nie stanowi na razie konkurencji dla TPSA bo TPSA
   ma juz duzo zainwestowane.

   W przypadku telefonii komorkowej poniewaz wszystkie firmy
   musialy inwestowac w nowy sprzet i infrastrukture to zagraniczne
   firmy (albo polskie konsorcja z udzialem kapitalu zagranicznego)
   mialy takie same warunki rozwoju i mniej wiecej rowno u nich
   kosztuje polaczenie, aparat, aktywacja. Roznice wynikaja TYLKO
   z zalozen marketingowych i przewidywan co do preferencji klientow.

   Zeby zamknac ten temat: Jesli jakas zagraniczna firma mialaby
   inwestowac w telefonie, koszty inwestycji pokrywac z biezacych
   wplat klientow i nie byc pewna na dluzsza mete swoich zarobkow
   to musialaby wrzucic ceny takie jak przy polaczeniach komorkowych.

   Dopoki TPSA nie jest sprywatyzowana (jest panstwowa firma)
   to zadna zagraniczna firma nie moze sie domagac od rzadu
   rownych (takich samych) praw dla siebie jak dla TPSA.
   Z chwila prywatyzacji TPSA bedzie musiala sie poddac prawom
   rynkowym.
   Na razie TPSA moze (jako panstwowa firma) wplywac mocno na rzad
   i zmieniac prawo tak jak chce. Oczywiscie rozsadek i przyzwoitosc
   nie pozwala jej robic jawnych przekretow ;-)

--
Romek
 ============= PeCetologia to nauka experymentalna =============