Re: TX a 64 mb ram

Autor: Krzysztof Pralat (qservice_at_sylaba.poznan.pl)
Data: Fri 03 Apr 1998 - 19:45:16 MET DST

>Skąd wiesz że chodziło o rozszerzenie pamięci do 128 MB?

Chodzilo o dolozenie pamieci pow. 64MB, czyli 96MB, czyli 128MMB.

>Obsadzona jest 128 MB RAM i robię na niej w Corelu i Photoshopie. Nie
>przeprowadziłem żadnych testów, widzę to po prostu ze tak powiem
>organoleptycznie (po wyjęciu, przy mniejszych pracach, gdy nie trzeba tyle
>mem jest szybciej po wyjęciu 64 MB DIMM). Przy większych oczywiście wolniej.

Sprawdz plyte, ew. sprobuj zamienic DIMMy.

>wymaga jest wolniej, ale tu przyznaję nieznacznie. A propos - czytam PC
>Magazine, przeglądam Chipa (nie kupuję), na jakie polecasz mi zmienić i
>gdzie o tym pisało? Dla mnie miarodajny jest Tom (bo chyba niezależny) jeśli
>wiesz o kim mówię

Przy tej prasie mozesz zostac, aczkolwiek Twoj poprzedni mejl nie wskazywal
na to.
Wiem. U Toma bywam, ale nie zauwazylem artykulu opisujacego spowolnienie
CALEGO SYSTEMU po dodaniu pamieci pow. 64MB przy TX.
Z niezaleznoscia Toma bym nie przesadzal.

>... Jak będę przejeżdzał (Łódź czy Poznań?) to nie
>omieszkam Cie powiadomić, żebyś się nie fatygował z tą flaszką.

Poznan. Zapraszam. Pomomo tego, ze sie mylisz stawiam obiad.

>Ja uważam że NIE MA sensu wkładać tej pamięci jeżeli pracujesz w apliakcjach
>biurowych i grasz, bo Winda i tak część aplikacji wsadzi do pamięci powyżej
>64 - bogatemu wszystko wolno ;))) i system ZWOLNI pracę
>(nieznacznie, ale po co?). Gdy używasz aplikacji graficznych i obrabiasz
>zdjęcia lu korzystasz z innych pamięciożernych aplikacji to MUSISZ je
>wsadzić bo cache dyskowy jest 1000x wolniejszy od pamięci nawet
>niecahowanej. Czy piszę jakieś BZDURY?

Nie, z wyjatkiem tego, ze ZWOLNI prace systemu. To, wybacz Kolego, ale jest
bzdura.

>Czy może TY przeprowadziłeś jakiś test i nie zauważyłeś różnicy, jeżeli tak
>to jaki (tzn. jakiej aplikacji)? Bo ja mówię o swoich odczuciach przy pracy,
>jeżeli o takie testy Ci chodzi.

Dowolne: timedemo w Q, formatowanie dokumantu w Wordzie, konwersja pliku
graficznego, etc.

>Photo z zegarkiem w ręku, różnica IMHO jest widoczna "na OKO", oczywiście
>nie przy wielkich zdjęciach gdzie będzie rzeźbił po dysku....
>NIGDY nie piszę o czymś co wyczytałem a sam nie sprawdziłem więc proszę
>moich maili nie nazywać durnymi, OK?

OK! Przepraszam. Niestety mam taki charakter, ze na NIESCISLOSCI
wypowiadane publicznie reaguje spontanicznie.

>Pozdrawiam
>--
>======================================================
>Bart (B.K.)
>Przy odpowiedzi usuń xxx-rated z mojego adresu
>To reply remove xxx-rated from my adress
>Akademia Ekonomiczna (Academy of Economics) - Wrocław

Pozdrawiam rowniez

Krzychu (K.P.)
Politechnika Poznanska - Poznan
Technical University of Poznan (finished 4 years ago)
P.S. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac:)