Re: TX a 64 mb ram

Autor: Bartłomiej Kosik (B.K.) (bartbk-xxx-rated_at_xxx-rated-box43.gnet.pl)
Data: Thu 02 Apr 1998 - 21:15:10 MET DST

Krzysztof Pralat napisał(a) w wiadomości:
<3.0.3.32.19980402083720.00693bc0_at_grendel.sylaba.poznan.pl>...

>Kolego! Proponuje zebys zakupil sobie plyte TXowa, obsadzil ja 64MB ramu i
>odpalil jakis test aplikacji. Nastepnie dodal kolejne 64MB i ponowil ten
>sam test.

Skąd wiesz że chodziło o rozszerzenie pamięci do 128 MB?

>Jezeli wyniki beda znacznie roznily sie miedzy soba, to jestem u
>Ciebie z dobra flaszka i przeprosinami. W przeciwnym przypadku zmien
>czasopismo komputerowe i nie zasmiecaj listy durnymi mejlami.

Nie zakupiłem, mam w pracy...
Może być czy muszę kupić by Cię zadowolić? Zrobiłem dzisiaj jak prosiłeś.
Obsadzona jest 128 MB RAM i robię na niej w Corelu i Photoshopie. Nie
przeprowadziłem żadnych testów, widzę to po prostu ze tak powiem
organoleptycznie (po wyjęciu, przy mniejszych pracach, gdy nie trzeba tyle
mem jest szybciej po wyjęciu 64 MB DIMM). Przy większych oczywiście wolniej.
Drugi komputer płyta Spacewalker na HX z TAG Ram i nie widzę różnic. Nawet w
zwykłym Wordzie (kilkanaście rysunków, tabel, wykresów), który tyle MB nie
wymaga jest wolniej, ale tu przyznaję nieznacznie. A propos - czytam PC
Magazine, przeglądam Chipa (nie kupuję), na jakie polecasz mi zmienić i
gdzie o tym pisało? Dla mnie miarodajny jest Tom (bo chyba niezależny) jeśli
wiesz o kim mówię... Jak będę przejeżdzał (Łódź czy Poznań?) to nie
omieszkam Cie powiadomić, żebyś się nie fatygował z tą flaszką.

Ja uważam że NIE MA sensu wkładać tej pamięci jeżeli pracujesz w apliakcjach
biurowych i grasz, bo Winda i tak część aplikacji wsadzi do pamięci powyżej
64 - bogatemu wszystko wolno ;))) i system ZWOLNI pracę
(nieznacznie, ale po co?). Gdy używasz aplikacji graficznych i obrabiasz
zdjęcia lu korzystasz z innych pamięciożernych aplikacji to MUSISZ je
wsadzić bo cache dyskowy jest 1000x wolniejszy od pamięci nawet
niecahowanej. Czy piszę jakieś BZDURY?
Czy może TY przeprowadziłeś jakiś test i nie zauważyłeś różnicy, jeżeli tak
to jaki (tzn. jakiej aplikacji)? Bo ja mówię o swoich odczuciach przy pracy,
jeżeli o takie testy Ci chodzi. Przeprowadzić mam test jakiegoś efektu w
Photo z zegarkiem w ręku, różnica IMHO jest widoczna "na OKO", oczywiście
nie przy wielkich zdjęciach gdzie będzie rzeźbił po dysku....
NIGDY nie piszę o czymś co wyczytałem a sam nie sprawdziłem więc proszę
moich maili nie nazywać durnymi, OK?

Pozdrawiam

Bart (B.K.)
Przy odpowiedzi usuń xxx-rated z mojego adresu
To reply remove xxx-rated from my adress
Akademia Ekonomiczna (Academy of Economics) - Wrocław