Re: Karta 3c59X

Autor: R. S. (ditrskor_at_pbg.pl)
Data: Mon 30 Mar 1998 - 22:36:09 MET DST

Maciej W. Rozycki wrote:

[...]

> Co to jest model z przecinkiem? Prawde mowiac, ogladalem kiedys ten

> uklad scalony, ale nie pamietam oznaczen.

Z tym przecinkiem to zartowalem, ale roznice byly na zasadzie

"21143A vs 21143AP", dokladnie nie pomne.

> Bo tego za bardzo nie widac. Chodzi glownie o mozliwosci ukladu

> scalonego (co widac np. przy pisaniu sterownikow). Nie pamietam

> szczegolow, ale na pewno Tulip ma lepszy filtr multicastowy, co ma duze

> znaczenie przy sieciach, w ktorych jest duzo takich transmisji. Przy

> braku dobrego wsparcia ze strony sprzetu karty,

> moze dojsc do sytuacji, w

> ktorej glowny procesor maszyny traci czas na odrzucanie multicastow nie

> adresowanych do niego. To moze byc znaczace

> obciazenie maszyny (zwlaszcza

> przy 100 Mbps), np. rzedu 30%.

Argument trafil. :-)

Przy czym w stacji roboczej ma to mniejsze znaczenie.

> W sumie racja, tylko dlaczego nie bylo sterownika

> dostarczonego razem z

> systemem operacyjnym (a nie sprzetem).

Z Unixem ?

Ja to potrzebowalem do kermita (czyli packet driver, lub odi). :-)))

Poza tym DEC dal kompakt m. in. z driverami do SVGA i do karty

sieciowej - ale nie bylo tam driverow pod DOS (mam instalacje

DOSa - tam tez nie ma driverow ;-))) ).

> Uklad scalony Tulip jest bardzo

> rozpowszechniony -- uzywa go rowniez SMC i Kingston. Relatywnie rzecz

> biorac, 3c905 jest rzadkoscia. ;-)

To juz wiem, co widzialem w Tulipie :-) Myslalem ze Tulip

kupil to u Digitala.

> Rozumiem, Alfe z Tulipem na pokladzie tez moge sobie kupic. ;-)

Alf (Alfow ?) to juz w ogole nie cierpie!

Fakt ze mam na nich NT 3.51, a to nie poprawia samopoczucia. :-(((

--
Radoslaw Skorupka
 mailto:R.Skorupka_at_pbg.pl