Re: Karta 3c59X

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_amg.gda.pl)
Data: Mon 30 Mar 1998 - 20:54:27 MET DST

On Mon, 30 Mar 1998, R. S. wrote:

> Z tym przecinkiem to zartowalem, ale roznice byly na zasadzie
> "21143A vs 21143AP", dokladnie nie pomne.

 Dziwne -- sterownik w Linuxie nie wnika w takie szczegoly (dokladniej:
obsluguje DC21x4x ;-) ).

> Przy czym w stacji roboczej ma to mniejsze znaczenie.

 Wprost przeciwnie -- stacja robocza moze miec wolniejszy procesor i w
zwiazku z tym, brak dobrego filtru multicastowego moze bardziej go
zapychac. Poza tym, serwery zwykle wysylaja multicasty, a nie sluchaja
ich. W tym wypadku mozna wylaczyc odbior multicastow w ogolnosci (jadro
czyni to samodzielnie) -- wtedy karta odbiera jedynie ramki typu
"unicast", "broadcast" i "vendor-specific multicast". "Broadcasty" mozna
blokowac na dowolnych switchach z VLan; multicasty wymagaja switchow ze
wsparciem dla IGMP (co nie zawsze ma miejsce, gdyz jest to w warstwie IP).

> Z Unixem ?

 Jesli to byl Unix, to tym bardziej nie powinno byc problemu (chyba zeby
byl starszy od tej karty).

> sieciowej - ale nie bylo tam driverow pod DOS (mam instalacje
> DOSa - tam tez nie ma driverow ;-))) ).

 DOS + karta 100 MB... ;-))) Zawsze mozesz wetknac jakas stara karte ISA.

> To juz wiem, co widzialem w Tulipie :-) Myslalem ze Tulip
> kupil to u Digitala.

 Hmm, jak mam to rozumiec??? AFAIK, DEC Tulip to po prostu wewnetrzna
"codename" firmy Digital. W tych nazwach to Digital przoduje (co powiesz
np. o czyms o nazwie "Melmac"???). ;-)

> Alf (Alfow ?) to juz w ogole nie cierpie!

 A co Ci sie w nich nie podoba? Np. od chwili gdy zobaczylem konsole SRM,
z obrzydzenie patrze na wszelkiej masci BIOSy w pecetach (BTW, SRM jest
typu "command line"). Z drugiej strony, dla NT jest konsola ARC zamiast
SRM. Jak ja zobaczylem, to nie wiedzialem: smiac sie czy plakac?

> Fakt ze mam na nich NT 3.51, a to nie poprawia samopoczucia. :-(((

 Procesorowi tez -- w koncu polowa z niego sie "kurzy". Na pocieszenie
moge Ci jednak napisac, ze NT 5.0 jest rowniez 32-bitowe na Alfie... ;-)

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +