Re: Karta 3c59X

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_amg.gda.pl)
Data: Thu 26 Mar 1998 - 14:57:01 MET

On Thu, 26 Mar 1998, R. S. wrote:

> Moze i jest roznica. Poza tym moze nie trafiles na
> model "z przecinkiem". :-)

 Co to jest model z przecinkiem? Prawde mowiac, ogladalem kiedys ten
uklad scalony, ale nie pamietam oznaczen.

> A konkretniej ? Bo nie dostrzeglem roznic.

 Bo tego za bardzo nie widac. Chodzi glownie o mozliwosci ukladu
scalonego (co widac np. przy pisaniu sterownikow). Nie pamietam
szczegolow, ale na pewno Tulip ma lepszy filtr multicastowy, co ma duze
znaczenie przy sieciach, w ktorych jest duzo takich transmisji. Przy
braku dobrego wsparcia ze strony sprzetu karty, moze dojsc do sytuacji, w
ktorej glowny procesor maszyny traci czas na odrzucanie multicastow nie
adresowanych do niego. To moze byc znaczace obciazenie maszyny (zwlaszcza
przy 100 Mbps), np. rzedu 30%.

> Aha, w dalszym ciagu wole 3C905 z driverami, niz o niebo
> lepsza karte bez driverow. Taki juz jest moj punkt widzenia :-)

 W sumie racja, tylko dlaczego nie bylo sterownika dostarczonego razem z
systemem operacyjnym (a nie sprzetem). Uklad scalony Tulip jest bardzo
rozpowszechniony -- uzywa go rowniez SMC i Kingston. Relatywnie rzecz
biorac, 3c905 jest rzadkoscia. ;-)

 Aha, mnostwo sterownikow dla produktow Digitala jest na
'ftp://ftp.digital.com/ (aka "gatekeeper")'.

> Tyle ze byly kupowane "w komplecie" z plyta glowna i reszta
> komputera, tzn. karta byla onboard :-)))

 Rozumiem, Alfe z Tulipem na pokladzie tez moge sobie kupic. ;-)

> P.S. Mowcie, co chcecie, ja zawsze niechetnie patrze na karty
> on-board, IBM w swoich PC 300GL wklada jakies Crystal LAN'y,
> ale w postaci kart sprzedaje juz EtherJet'y sygnowane przez IBM.

 W przypadku Tulipa, to mialbym zastrzezenia, gdyby to byla 10 Mbps, a
potrzebowalbym 100. Albo fiber (a nie chcialbym kombinowac z
transceiverem). Zreszta nie wiem, czy Alfa obsluguje co innego w pelni
(czyli wlacznie z remote boot). Ale ogolnie, uwaga jest sluszna (dotyczy
rowniez wszelkiej masci NCRow i Adaptecow umieszczanych czesto na MB).

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +