Re: SPRZEDAWAJCIE VOODOO 1 !!!

Autor: Marek Guevara Braun (marek_at_atm.com.pl)
Data: Fri 20 Mar 1998 - 11:32:21 MET

Adam Nowak wrote:

> VooDoo 2 jest zbyt zalezny od procesora zeby jego zakup przy slabym
> procesorze byl uzasadniony.

W zwiazku z tym ze Voodoo2 posiada pelny triangle setup,
a Voodoo realizuje triangle setup wykorzystujac CPU, karty
z nowszym procesorem sa mniej zalezne od procesora niz
karty z Voodoo !

Dodatkowo o ile sie nie myle w Voodoo2 znacznie poprawiono
jakosc grafiki (costam jest trilinear a nie bilinear, etc.)
bez wplywu na szybkosc wyswietlania.

> Samo P2 kosztuje 1000 zl a zakladamy chyba ze jakis procesor ten
> gracz posiada.
> Pozatym pokaz mi gdzie ja sugerowalem zakup P2 + VooDoo 1.
> Sugerowalem zakup MMX 200 i podkrecenie go na 250 (ew. dodatkowo
> zakup plyty) + VooDoo 1 - 510 zl + 600 zl - cena starego procesora
> = ok 900 zl
> czyli cena VooDoo 2. A efekty jakby ciutke lepsze.

Plus jeszcze nowa "podkrecalna" plyta za 300-400 zl bo jak masz 133MHz
to pewnie kupowales je jeszcze w archaicznych czasach gdy nie znano
rozszerzenia MMX i czestotliwosci 75, 83 MHz ;-)

Dzisiaj kupujesz 200MMX i nowa plyte i stare voodoo,
na gwiazdke wychodzi Quake3 i musisz kupic (o ile oczywiscie
chcesz) zarowno Pentium2 (plus plyte, obudowe ATX, pamieci)
jak i karte na Voodoo2

W lato ceny Pentium2 powinny spasc (bedzie tanie P2 "lite"
ktorym Intel ma nadzieje wykosic rozwiazania Slot7 konkurencji,
a we wrzesniu zwykle P2 300 ma kosztowac 200$) mysle ze duzo
rozsadniejsze jest "przebiedowanie" do lata/jesieni
z nowym voodoo2 i starym procesorem niz dwukrotna zmiana
procesora w ciagu roku.

> A na jakimkolwiek MMX'ie fizycznie nie osiagniesz wiecej
> niz 45 fps na VooDoo 2.

Nie osiagniesz tego rowniez na Voodoo - a dla posiadacza
"wolnego Pentium" wazniejsze jest to czy jak kupi nowa
karte to uzyska jeszcze grywalne 20 fps (Cyrix PR200)
ktore po upgradzie procesora w polowie roku moze skoczyc
do 70 fps czy "niegrywalne" 13 fps.

Dla posiadaczy niepodkreconych Inteli 200MHz Voodoo2 od
razu da predkosc 40fps.

> Zasadniczo jesli kogos nie bylo stac na
> MMX'a to nie bedzie go tez stac na VooDoo 2 :)
> A ja nie chce pozniej sluchac
> tych placzliwych glosow : "mam p133 + VooDoo 2 i Q2 chodzi mi wolniej
> niz koledze na MMX 250 + VooDoo 1" :)

Niestety, postep w technologii 3D jakie wymuszaja gry FPP
powoduje ze pod koniec roku low-endowym komputerem do gier
typu Quake3 bedzie system z procesorem klasy PII 266-300
z grafika klasy Voodoo2.

Pytanie pozostaje "kiedy", a moze przede wszystkim "za ile"
to cholerstwo musze kupic.

Pozdrawiam,

Marek 'Killian'