Re: SPRZEDAWAJCIE VOODOO 1 !!!

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 20 Mar 1998 - 16:28:53 MET

Marek Guevara Braun napisał(a) w wiadomości:
<351245B5.13DECD28_at_atm.com.pl>...

>W zwiazku z tym ze Voodoo2 posiada pelny triangle setup,
>a Voodoo realizuje triangle setup wykorzystujac CPU, karty
>z nowszym procesorem sa mniej zalezne od procesora niz
>karty z Voodoo !

Tak powinno byc. Ale biorac pod uwage wyniki testow nie jest. Roznica
pomiedzy V2 a V1 zaczyna sie dopiero od MMX'a. Moze to byc wina sterownikow
ale dopuki nie ma innych to nie chcial bym prorokowac.

>Dodatkowo o ile sie nie myle w Voodoo2 znacznie poprawiono
>jakosc grafiki (costam jest trilinear a nie bilinear, etc.)
>bez wplywu na szybkosc wyswietlania.

Wplye moze jest niewielki ale stanowczo jest. Niestety zeby dzialala
wiekszosc starych (znaczy wydanych przed wypuszczeniem V2) gier trzeba
zrezygnowac z wiekszosci poprawek - czasami trzeba nawet ograniczac pamiec
dla tekstur. Generalnie jakies 20% gier dzialajacych na V1 nie chce z
roznych powodow dzialac na V2 :(

>Plus jeszcze nowa "podkrecalna" plyta za 300-400 zl bo jak masz 133MHz
>to pewnie kupowales je jeszcze w archaicznych czasach gdy nie znano
>rozszerzenia MMX i czestotliwosci 75, 83 MHz ;-)

To nawet nie jest zalezne od czasu :) A stara plyte tez mozna sprzedac. Poza
tym dopuki V2 nie pojawi sie w sprzedazy to jego cena stanowi tylko
spekulacje. Jak narazie cena tych jednostkowych egzemplarzy jest na poziomie
1100 zl wiec niewykluczone ze te 900 zl to pobozne zyczenie :(

>Dzisiaj kupujesz 200MMX i nowa plyte i stare voodoo,
>na gwiazdke wychodzi Quake3 i musisz kupic (o ile oczywiscie
>chcesz) zarowno Pentium2 (plus plyte, obudowe ATX, pamieci)
>jak i karte na Voodoo2
>
>W lato ceny Pentium2 powinny spasc (bedzie tanie P2 "lite"
>ktorym Intel ma nadzieje wykosic rozwiazania Slot7 konkurencji,
>a we wrzesniu zwykle P2 300 ma kosztowac 200$) mysle ze duzo
>rozsadniejsze jest "przebiedowanie" do lata/jesieni
>z nowym voodoo2 i starym procesorem niz dwukrotna zmiana
>procesora w ciagu roku.

Tyle ze P2 lite bedzie bez cache'a L2 - jaki to ma wplyw na wydajnosc to
chyba nie musze Ci tlumaczyc. Co do tych 200$ za P2 300 to jest to cena przy
partii > 1000 szt wiec raczej niespecjalnie w naszym zasiegu :). Ja
spodziewalbym sie raczej ok 800 zl za 233 (w koncu od czegos trzeba zaczac
:) ) . Ja generalnie jestem ze swojego P2 zadowolony mimo ze wydatek byl
dosc spory :)

>Nie osiagniesz tego rowniez na Voodoo - a dla posiadacza
>"wolnego Pentium" wazniejsze jest to czy jak kupi nowa
>karte to uzyska jeszcze grywalne 20 fps (Cyrix PR200)
>ktore po upgradzie procesora w polowie roku moze skoczyc
>do 70 fps czy "niegrywalne" 13 fps.

Zakladajac ze w polowie roku bedzie mial te 1500 zl na wymiane
procesora/plyty/obudowy (jednak wiekszosc plyt do P2 jest ATX'owych). W
przeciwnym wypadku lepiej bedzie wydac na poczatek pieniadze na rozbudowe
sprzetu i miec dobre wyniki od razu niz czekac te pol roku meczac sie z 20
fps. Ja naprawde nie sugeruje zeby nie kupowac V2 - ale biorac pod uwage te
ogolne zachwyty na grupach juz widze tych zawiedzionych posiadaczy P133/166
czy nawet nizszych ktorzy spodziewaja sie 60 fps. Poza tym nie zapominajmy o
oprogramowaniu ktore z VooDoo nie korzysta :)

>Dla posiadaczy niepodkreconych Inteli 200MHz Voodoo2 od
>razu da predkosc 40fps.

>Niestety, postep w technologii 3D jakie wymuszaja gry FPP
>powoduje ze pod koniec roku low-endowym komputerem do gier
>typu Quake3 bedzie system z procesorem klasy PII 266-300
>z grafika klasy Voodoo2.

Q3 bedzie pod koniec 99 roku - przez te 1,5 roku jeszcze duzo moze sie
zmienic :) Poza tym nie przesadzal bym z tym low-end. Roznica pomiedzy P2
233 a 333 naprawde nie jest taka duza

>Pytanie pozostaje "kiedy", a moze przede wszystkim "za ile"
>to cholerstwo musze kupic.

Chyba jeszcze nie teraz. Dopuki sterowniki nie sa dopracowane a karty drogie
trzeba bedzie placic frycowe :)

>Pozdrawiam,
>
>Marek 'Killian'

Pozdrowienia