Re: SPRZEDAWAJCIE VOODOO 1 !!!

Autor: Adam Nowak (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 20 Mar 1998 - 02:37:51 MET

Marek Guevara Braun wrote:

> Tu sie z toba nie zgodze - przy "wolnym" procesorze - typu Pentium
> 133 kupowanie w tej chwili Voodoo nie za bardzo ma sens - zobacz na
> wyniki Quake2 fps na quake.org.pl dla wolnych procesorow "podkrecony"
> Quake2 ma jakies 20-22 fps - czyli niepodkrecony Quake2 (wszystkie
> efekty specjalne) bedzie mial ponizej 19 fps. Nawet jak osiagniesz
> 35 fps na Voodoo2 z P133 to bedzie to znaczaca roznica.

Tyle to osiagniesz na 200 MMX. na 133 nie spodziewal bym sie powyzej 25
fps. Dla porownania sprawdz ile ma VooDoo 1 na MMX 200 o/c na 250. I
wyciagnij wnioski. A koszt porownywalny. VooDoo 2 jest zbyt zalezny od
procesora zeby jego zakup przy slabym procesorze byl uzasadniony. A
zauwaz ze na szybszym procesorze skorzysta nie tylko Quake :)

> Co do kosztow upgrade cpu to P2 kosztuje przynajmniej 1000 zl czyli
> tyle co Voodoo2, dodajmy plyte glowna i pamieci minimum 700 zl do
> tego okazyjnie uzywany monster za 300-400 zl i kosztuje to ponad dwa
> razy tyle co teraz karta Voodoo2 (a wiecej niz 35 fps i tak nie
> bedziesz mial)

Samo P2 kosztuje 1000 zl a zakladamy chyba ze jakis procesor ten gracz
posiada. Pozatym pokaz mi gdzie ja sugerowalem zakup P2 + VooDoo 1.
Sugerowalem zakup MMX 200 i podkrecenie go na 250 (ew. dodatkowo zakup
plyty) + VooDoo 1 - 510 zl + 600 zl - cena starego procesora = ok 900 zl
czyli cena VooDoo 2. A efekty jakby ciutke lepsze. A na jakimkolwiek
MMX'ie fizycznie nie osiagniesz wiecej niz 45 fps na VooDoo 2.

> To wlasnie posiadacze szybkich Pentium MMX/Pentium 2 moga sobie
> pozwolic na kupienie Voodoo.
>
> :)

I tu sie nie zgadzamy :) Zasadniczo jesli kogos nie bylo stac na MMX'a
to nie bedzie go tez stac na VooDoo 2 :) A ja nie chce pozniej sluchac
tych placzliwych glosow : "mam p133 + VooDoo 2 i Q2 chodzi mi wolniej
niz koledze na MMX 250 + VooDoo 1" :)

> Marek 'Killian'

Pozdrowienia

Vindex