Re: Monitory 15''/17"

Autor: Arkadiusz Dabrowski (dobrov_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 18 Mar 1998 - 18:24:39 MET

On 17 Mar 1998 21:22:46 +0100, surgeon_at_box43.gnet.pl (Jacek Dabrowski)
wrote:

Zauważyłem w tym i kilku innych postach pewną ortodoksję połączoną z
zaślepieniem. Nie zamierzam wychwalać żadnego konkretnego modelu monitora
tylko argumentami zaapelować do bezstronności.
Oczywiście trinitrony mają najlepszą ostrość a dobra ostrość jest ważna.
Ale każda przesada jest nie zdrowa. Na monitorze z trinitronem (zarówno
piętnastce jak i siedemnastce) dzieki tej rewelacyjnej ostrości nawet w
1024*768 wyraźnie widzę ziarno porozdzielane czarnymi odstępami. A w
niższych rozdzielczościach to jest dosłownie makabra. W 640*480 większość
powierzchni ekranu nie świeci ! Widać tylko maleńkie zagubione piksle na tle
bezmiaru czarnego. To strasznie denerwuje i męczy wzrok.
Nie sądze, żeby wina leżała po stronie krat graficznych, bo odstępu między
liniami z karty regulować się nie da. Poza tym karty, z którymi mam do
czynienia są powszechnie uważane za dobre: STB LightSpeed 128 i Matrox
Milenium.
Może i trinitron jest najlepszym kineskopem do ćwiczenia Auto Cada w
1600x1200. Nie należy natomiast polecać go tej zdecydowanej większości,
która ćwiczy worda, www i nade wszystko gierki. W trosce ich oczy i nerwy.
A czarne paski w poprzek ekranu mnie denerwują - rzecz gustu. Innych
denerwuje nadmierna wypukłość.

Teraz trochę wtrętów:

>Koledzy! Chyba zartujecie !? Ja rozumiem, ze NEC czy
>Samsung maja dobra (podkreslam:DOBRA) jakosc
>obrazu, a PanaFlat ma pseudo-plaski ekran,

Pseudo-płaski ? Ty chyba trinitrona próbujesz ośmieszyć tym hasłem.

>ale nie
>mozecie takich monitorow porownywac z Trinitronem,
>wykonanym w zupelnie innej technologi.

Czy ta zupełnie inna technologia jest gwarancją lepszej jakości?
Ja ci na tej samej zasadzie dorzucę, że wnikające prowitaminy dobitnie
świadczą o doskonałości szamponu, który je zawiera.
Mam w domu telewizor z kineskopem wykonanym we wspaniałej technologii
trinitron. Nazywa się Helios TC500. Ma baniasty jasnoszary ekranik.
Proponuję więc zostać przy subiektywnych odczuciach wzrokowych a nie rzucać
sloganów o najlepszej technologii (wszyscy wiedzą, że najlepszą technologię
ma Optimus SA ;)

>Mialem okazje grubo ponad tydzien popracowac
>na takim 17" cacku f-my SONY i stwierdzam, ze
>gdy pierwszy raz przy nim usiadlem, to mialem
>wrazenie jakby ekran mnie "wciagal" :-)

Mam wątpliwą przyjemność pracować od ponad roku przed monitorem sony. Marzę
o uczciwej delcie i nieobolałych oczach. Niestety syn szefa wie lepiej.

>Gdy
>przesiedzialem przed nim te 10 dni i wrocilem
>do starego Daewoo TO BYL DOPIERO SZOK !
>Ja za tydzien kupuje Sony.....

A ja ciągle się waham: NEC E500 czy Samsung 500p.

Żeby cię pocieszyć:
Z dwóch Sony i dwóch Nokii (trinitron), które mamy/mieliśmy w firmie, Nokie
wypadają znacznie lepiej.

    +--\ /--\ +--\ +--\ /--\ | | Arkadiusz Dabrowski