Re: SPRZEDAWAJCIE VOODOO 1

Autor: zklos_at_bya1.pl.lucent.com
Data: Wed 18 Mar 1998 - 14:12:31 MET

Moim zdanie w duzym stopniu wypowiedz ta opiera sie na pewnych spekulacjach. Mam znajomego w USA (Chicago), ktory na moja prosbe sprawdzal ceny Monstera 3D. Aktualnie to ok. 190-200 USD. Poza tym czesto tez nie jest tak latwo sprzedac cos co 'wychodzi z uzycia' a w szczegolnosci dostac za to tyle ile by sie chcialo (o wiele latwiej jest jesli np. handluje sie na gieldzie lub ma sie znajomego, ktory cos takiego robi - zawsze mozna cos uzywanego wcisnac komus jako nowe). Jak wiecej osob ulegnie przeswiadczeniu, ze VooDoo to przezytek, to ceny zaczna spadac ale tez nikt nie bedzie chcial tego 'starocia' kupic. Sam dobrze wiem, ze rzadko dobrze sie wychodzi na tego typu zamianach.
Poza tym pisana jest to przez kogos, kto co chwile wymienia sprzet po to, zeby w danej chwili miec najlepszy. Jak ktos ma duzo kasy to oczywiscie moze tak robic, ale jest to przyklad pelnego ulegania presji stwarzanej przez producentow sprzetu/oprogramowania. Mamy juz cos nowego a wiec sprzedaj to co masz i lec kupowac do sklepu nowe 2x szybsze, 3x nowoczesniejsze itp. Ktos powie, ze VooDoo jest przestarzale. Problem w tym, ze to producent chce zebysmy tak mysleli.
Nie twierdze, ze VooDoo2 nie warto kupowac. Jak ktos ma pieniadze i jednoczesnie jakas b. przestarzala karte 3D to jest OK - moze dokupic VooDoo2, ale jak slysze zeby sprzedawac wczesniejsza wersje VooDoo (ktora i tak bije na glowe wiele akceleratorow 3D uwazanych za dobre) bo jest VooDoo2 to krew sie we mnie burzy. Jestem ciekawy, czy kolega juz zbiera kase na PII-333 wyrzucajac byc moze dotad posiadanego PII-233.
Mam wrazenie, ze ped za fps przyslania niektorym normalne myslenie. 25 klatek na sekunde juz jest odbierane przez czlowieka za plynny ruch a 30 to ideal. Jak widze, ze ktos mowi (spotykam takie wypowiedzi), zeby sprzedac VooDoo2 po to zeby miec 80 fps zamiast 30 to nie wiem czy sie smiac czy plakac. Podobnie jest (ale znacznie mniej - nie widzialem zeby ktos wymienial karte graficzna tylko po to zeby miec DAC 220MHz zamiast np. 180MHz) z odswiezaniem ekranu. Powyzej 90Hz i tak nie widac migotania a jednak ciagle reklamuje sie karty graficzne ktore daja odswiezanie np. 160Hz albo 200Hz zeby miec 'superstabilny obraz' na monitorze. DAC 220MHz przydaje sie tylko jesli pracuje sie przy rozdz. np. 1600/1200. Wtedy bez tego uzyskamy naprawde kiepskie odswiezanie.
Przyklady mozna kontynuowac i kontynuowac.
Wiadomo, kazdy moze robic co chce ale niech sie zastanowi czy nie daje sie po prostu sterowac wszechobecnej reklamie (wielu twardo twierdzi, ze nie).

Wystarczy tego - na razie

Zbyszek Klos