Re: SPRZEDAWAJCIE VOODOO 1

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Wed 18 Mar 1998 - 14:43:48 MET

zklos_at_bya1.pl.lucent.com wrote:

> [...]
> Poza tym pisana jest to przez kogos, kto co chwile wymienia sprzet po to, zeby w danej chwili miec najlepszy. Jak ktos ma duzo kasy to oczywiscie moze tak robic, ale jest to przyklad pelnego ulegania presji stwarzanej przez producentow sprzetu/oprogramowania. Mamy juz cos nowego a wiec sprzedaj to co masz i lec kupowac do sklepu nowe 2x szybsze, 3x nowoczesniejsze itp. Ktos powie, ze VooDoo jest przestarzale. Problem w tym, ze to producent chce zebysmy tak mysleli.

[ciach]

Voodoo nie jest przestarzale. To ciagle trzeci najszybszy chipset w dziedzinie przyspieszania trojwymiarowego (jesli ktos woli: akceleracji 3D) - po Voodoo2 i Rivie 128 i to pewnie drugi pod wzdgedem jakosci obrazu. Jednak poawienie sie w masowych ilosciach kart z Voodoo2 i 8MB pamieci w cenie ok. 200 dolarow (czyli najblizsze pare tygodni) bedzie musialo zbic ceny Voodoo1 - szczegolnie na rynku kart uzywanych. To raczej oczywiste.

Pomyslalbym, ze piszesz aby nie kupowac teraz V2, gdyby nie nastepny akapit.

> Nie twierdze, ze VooDoo2 nie warto kupowac. Jak ktos ma pieniadze i jednoczesnie jakas b. przestarzala karte 3D to jest OK - moze dokupic VooDoo2, ale jak slysze zeby sprzedawac wczesniejsza wersje VooDoo (ktora i tak bije na glowe wiele akceleratorow 3D uwazanych za dobre) bo jest VooDoo2 to krew sie we mnie burzy. Jestem ciekawy, czy kolega juz zbiera kase na PII-333 wyrzucajac byc moze dotad posiadanego PII-233.

Zastanow sie: po co mu dwie karty (jedna z Voodoo1 a druga z Voodoo2) jesli ma jeden komputer? Poza tym to spory wydatek i odzyskac trroche pieniedzy nie zaszkodzi poki V1 sa w cenie. Nie bardzo rozumiem co chcesz dowiesc w tym akapicie. Ze jesli V1 sa ciagle dobre to lepiej je trzymac w szufladzie niz sprzedac, jesli sie kupilo V2 ???! A swoja droga, jesli ten ktos kupi procesor PII-333 to tego PII-233 nie wyrzuci a tez sprzeda. Czy to Cie tez bedzie bolalo?

Czyli, krotko mowiac, wedlug Ciebie jednak kupic V2 mozna ale trzeba takze trzymac V1? OK. czytamy dalej.

> Mam wrazenie, ze ped za fps przyslania niektorym normalne myslenie. 25 klatek na sekunde juz jest odbierane przez czlowieka za plynny ruch a 30 to ideal. Jak widze, ze ktos mowi (spotykam takie wypowiedzi), zeby sprzedac VooDoo2 po to zeby miec 80 fps zamiast 30 to nie wiem czy sie smiac czy plakac. Podobnie jest (ale znacznie mniej - nie widzialem zeby ktos wymienial karte graficzna tylko po to zeby miec DAC 220MHz zamiast np. 180MHz) z odswiezaniem ekranu. Powyzej 90Hz i tak nie widac migotania a jednak ciagle reklamuje sie karty graficzne ktore daja odswiezanie np. 160Hz albo 200Hz zeby miec 'superstabilny obraz' na monitorze. DAC 220MHz przydaje sie tylko jesli pracuje sie przy rozdz. np. 1600/1200. Wtedy bez tego uzyskamy naprawde kiepskie odswiezanie.

Czyli jednak V2 nie nalezy kupowac? Chyba juz sie pogubilem.... :-(A tak powaznie, co to wszystko wnosi w temacie odsprzedawania starej (tzn. posiadanej pare/parenascie miesiecy) karty po kupieniu nowej, lepszej? Chyba niewiele. Moze Jednak chodzi Ci o to, ze V2 jest teraz za szybkie oraz za droge i nie warto jeszcze kupowac kupowac? To inna kwestia. Jesli nie chcesz nie kupuj: Twoje pieniadze i Twoj wybor. Nikt Cie ne przymusza. Ty tez nikogo nie przymuszaj do trzymania V1 w szufladzie, skoro komus moze sie przydac.

Pozdrawiam

JP.

--
Jacek Piskozub