Re: Problemy z nowym BIOSem

Autor: Bartłomiej Kosik (bartbk_xxx-rated_at_xxx-ratedpolbox.com)
Data: Sat 14 Mar 1998 - 20:44:27 MET

Wit Witerski napisał(a) w wiadomości: <6ebi6e$g75$4_at_rekin.onet.pl>...

>Tak też zrobiłem...

>Na 9 wymienionych w instrukcji Cyrixów tylko 3 chodzą na 75MHz...

Zgadza się...

>Niestety nie ma rozróżnienia na Cyrixy i Intele - po prostu ustawia się
>odpowiednią kombinację (mnożnik i częstotliwość)...

>Jeżeli
>
>Co się tyczy szczególnie opon w samochodzie... :))))

Ma się rozumieć!

>To samo... ustawiam 3x75 (Cyrix MX P266) co powinno dawać 225MHz, a mam
>200... :(

>Dzięki za poparcie!!! ;)
>Zrobiłem to i... nic...
>Acha! Tobie chodzi o zmianę napięcia!!!!
>O ja głupi! Nie pomyślałem o tym...
>Napisz mi proszę, czym ryzykuję zmieniając napięcie i na jakie mam
zmienić -
>nie chcę niczego uszkodzić.

A więc skoro pytasz...
Przede wszystkim zaznaczam że nie odpowiadam za skutki eksperymentu w żaden
sposób: materialny, prawny, moralny, i żaden inny oraz dodaję że nie mogę
zostać pociągnięty do odpowiedzialności za straty wynikłe w skutek
zastosowania poniższych rad. Gdyby jednak to dodaję że mam dobrych adwokatów
i każdy pozew lub próba pociągnięcia mnie do jakiejkolwiek odpowiedzialności
skończy się niepowodzeniem i narazi powoda na koszty postępowania sądowego.

Ale na serio...
Ryzykujesz spalenie procesora (szczerze) ale NIE SĄDZĘ żeby do tego doszło -
oczywiście pod warunkiem że nie zostawisz już tak na zawsze. Znam gości i
sam też z tym eksperymentowałem że 166MMX chodził stabilnie na 266Mhz
DOPIERO po zmianie napięcia na 3.6V (to odpowiedź na drugą część pytania).
Oczywiście nie pozostawiłem go długo w tym cudownym stanie, ale pracował bez
problemu około 18 godzin. Była to płyta ASUS 97TX i sprawdzałem ten numer na
płycie Spacewalker (też działało i się nie spaliło).
Ja jednak swoją wiedzę opieram na czystej empirii w niewielkim stopniu
popartej teorią. No bo czy te parę dziesiątych wolta może zaszkodzić tak
nowoczesnemu i wspaniałemu wynalazkowi jakim jest procesor INTEL'a? Szczerze
mówiąc nie wiem... Sam bym się chętnie dowiedział, ale raczej poznałbym
teorię, bo z praktyki wiem że to działa!

PS
Po powróceniu do napięcia znamionowego oba procesory pracowały długo i
szczęśliwie.
Jeszcze raz pytam: Co na to teoria?

Bart (B.K.)
Przy odpowiedzi usuń xxx-rated z mojego adresu
To reply remove xxx-rated from my adress
Akademia Ekonomiczna (Academy of Economics) - Wrocław