Re: Problemy z nowym BIOSem

Autor: Wit Witerski (witw_at_friko2.onet.pl)
Data: Fri 13 Mar 1998 - 13:20:23 MET

>Z tym się zgadzam w 100%, ale to wcale nie znaczy że SOYO chciało to zrobić
>żeby zabezpieczyć proce przed overclockingiem. Moim zdaniem to BUG w nowym
>BIOS'e i masz rację że jeśli tak jest należy powrócić do starej wersji i
>czekać na nową.

Tak też zrobiłem...

>Przecież na 75 chodzą Cyrixy, i co nagle płyta która ma w Manualu że je

Na 9 wymienionych w instrukcji Cyrixów tylko 3 chodzą na 75MHz...

>obsługuje przestaje je obsługiwać? (BTW może niech kolega Wit W. przestawi
>zworki tak jakby miał Cyrixa? To może zadziałać... Bo płyta może teraz
>blokować >66 jeżeli ustawione na Pentium, i nie blokować jeżeli Cyrix)

Niestety nie ma rozróżnienia na Cyrixy i Intele - po prostu ustawia się
odpowiednią kombinację (mnożnik i częstotliwość)...

>Dlaczego SOYO miałoby blokować w nowej wersji BIOS'a taktowanie płyty over
>66? Wydaje mi się że to po prostu BUG, a nie celowe działanie. (BTW2:
Jeżeli
>ktoś będzie wiedział na pewno, np. gdzieś się pochwali samo SOYO, że firma
>ta wprowadziła do swoich BIOS'ów blokady o których tutaj z Mr. Jackiem
>Dabrowskim dyskutujemy niechaj da znać... Będę omijał ich płytki, bo rzeczy
>którj najbardziej nie lubię to uniemożliwianie mi palenia mojego sprzętu.

Co się tyczy szczególnie opon w samochodzie... :))))

><AUTOCUT>
>
>Oczywiście po ostrzeżeniu przytoczonym przez Mr. Jacka:

>Jasne, bo po co tworzyć sobie nowe problemy... Kiedy powstawały płyty >66
>nie były z tym zgodne karty PCI i ISA, ale obecnie większość pracuje
>stabilnie przy takim taktowaniu. W każdym bądź razie mam prośbę do Wita W.
>żeby (jeżeli spróbuje ustawić płytę na Cyrix'a) napisał o wyniku

To samo... ustawiam 3x75 (Cyrix MX P266) co powinno dawać 225MHz, a mam
200... :(

>eksperymentu. Jeżeli się nie zdecyduje to pozostaniemy nieuświadomieni czy
>to SOYO wprowadza zabezpiecznia na overclockerów, czy ma BIOS'y z BUG'ami
>(jak zresztą widać wiele firm) co wynika z poniższych słów Mr. Jacka:
>
><AUTOCUT>

>Zgadza się... Ale ja trzymam kciuki za Mr. Wita W. gdyby się jednak
>zdecydował puścić płytę na Cyrixa...

Dzięki za poparcie!!! ;)
Zrobiłem to i... nic...
Acha! Tobie chodzi o zmianę napięcia!!!!
O ja głupi! Nie pomyślałem o tym...
Napisz mi proszę, czym ryzykuję zmieniając napięcie i na jakie mam zmienić -
nie chcę niczego uszkodzić.

>Również pozdrawiam...
>Bartek

No i ja też...