Re: Skaner SCSI nie chce dzialac :( _BO_NIE_MA_PRAWA_ :-o

Autor: Rafal Bulacinski (rafal_at_longman.com.pl)
Data: Wed 21 Jan 1998 - 18:55:48 MET

On Wed, 21 Jan 1998 13:55:06 +0000, Grzegorz GRYC <XgYgZ_at_robobat.com>
wrote:
Czesc, ponownie. Wydaje mi sie, ze wyrazam sie niejasno, wiec sproboje
jeszcze raz. A w ogole, to jestem zielony, jesli chodzi o SCSI
>Jezu !
>Po raz pierwszy ...
>Bywa, ze dziala, co nie znaczy ze bedzie _dobrze_ dzialac dalej ...
>BTW dlugo Ci tak chodzi ???
1,5 tygodnia.
Ale do tematu:
plyta ma dwa wyjscia: DSUB 68 i jakby-IDE 50 pin (wstazka);
do kanalu DSUB68 podpiety:
dysk Seagate
do sledzia zewnterznego proboje podpiac skaner.

Kanal (2) ze wstazka 50 pin jest "okupowany" przez JAZZa i terminator.

>Masz na mysli autoterminacje ???
Tak, chyba tak (mowie co jest napisane w instrukcji - ale za bardzo
tego nie czuje)
>Jezu !
>Po raz drugi
>Magistrala SCSI ma _TYLKO_DWA_KONCE_.
>To, ze masz trzy wyjscia na kontrolerze nie znaczy, ze mozesz do
>wszystkich podlaczyc kabel.
Nie mam trzech wyjsc, tylko dwa. DSUB i wstazka

Dalej jest opis _wyjsc_ ze skanera!!!
>No bo _NIE_MA_PRAWA_ chodzic !!!
Dlaczego?
>Bo wszystko wraca do normy ...
To wiem - a gdzie jest problem.

>W kupnie drugiego kontrolera SCSI.
>Moze byc tani w stylu Adapteca AHA1505 lub AHA1520.
>Polecam Adapteca, bo niektóre skanery nie chca z niczym innym gadac
>(lub przynajmniej tak mówi producent, vide Mustek)
Przecierz nie o to chodzi. Niech ktos mi powie:
podlacz skaner jako urz. X do kanalu (DSUB lub 50 pin). Kup/nie kupuj
terminator/a. Podlacz go tu-i-tam.
Ten terminator, ktory dostalem ze skanerem, to tak jakby przedluzka
Cenronisc-Centronics (gniazdo-wtyk). Czy wlaczac przez niego skaner,
czy nie? W skanerze sa DWA wyjscia SCSI (Centr. i jakby-RS25). Czy na
to drugie kupowac terminator?
Kabel skaner-komp. jest typu Centr.->DSUB 68 i nie chcialbym kupowac
innego, szczegolnie, ze wyjscie z obudowy jest tylko DSUB68.

Czekam na dalsze porady....

Rafal.