Re: Skaner SCSI nie chce dzialac :( _BO_NIE_MA_PRAWA_ :-o

Autor: Grzegorz GRYC (XgYgZ_at_robobat.com)
Data: Thu 22 Jan 1998 - 11:42:06 MET

Hej

Rafal Bulacinski wrote:

-=[Ciach]=-

> 1,5 tygodnia.
Moze chodzic i dluzej, ale moze przeklamywac dane ...
Mówiac prostacko terminatory (oporniki) sluza do wygaszania sygnalów na
koncach magistrali, zeby nie biegaly w kólko z przesluchami ;-)

> Ale do tematu:
> plyta ma dwa wyjscia: DSUB 68 i jakby-IDE 50 pin (wstazka);
OK
Sorry
Z rozpedu moze nawrzeszczalem na Ciebie zbyt pochopnie, ale na
kontrolerach Wide SCSI na osobnej karcie sa zawsze _TRZY_ wyjscia :
jedno zwykle i dwa wide, w tym jedno na sledziu.
Po prostu nie pomyslalem ...

> do kanalu DSUB68 podpiety:
> dysk Seagate
> do sledzia zewnterznego proboje podpiac skaner.
>
> Kanal (2) ze wstazka 50 pin jest "okupowany" przez JAZZa i terminator.
Tzn. jesli topologia magistrali wyglada tak :
Terminator - JAZZ - tasma50 - KONTROLER - tasma68 - HDDSeagate - tasma68
- sledz - kabel - skaner - terminator
to wszystko jest (teoretycznie) w porzadku.

Jezeli wyglada to tak :
Terminator - JAZZ - tasma50 - KONTROLER - tasma68 - sledz (i skaner) -
tasma68 - HDDSeagate - terminator (lub bez)
to masz gwiazde i _NIE_MA_PRAWA_ chodzic.

Dalej bede pisal tylko o przypadku pierwszym.

> Tak, chyba tak (mowie co jest napisane w instrukcji - ale za bardzo
> tego nie czuje)
Kontroler wyczuwa automatycznie, czy jest w srodku magistrali, czy nie i
odpowiednio wylacza lub wlacza wewnetrzny terminator.
Bardzo mile.

-=[Ciach]=-

> Dalej jest opis _wyjsc_ ze skanera!!!
COOO ... ?!?!?!
"przez terminator" :-o
Dopiero teraz to zauwazylem przegladajac ostatni raz przed wyslaniem.
Naprawde _PRZEZ_ ???
Patrz uwagi o tym samym prawie na samym koncu.
Chyba mamy winnego !
BTW : Jakby w szkole byla jeszcze lacina, to by Ci sie od razu
skojarzylo z koncem, a dopiero potem z filmem "Wykańczacz" ;-)

No to powinno byc :
kabel do sledzia - skaner - terminator

Widzisz, widzialem juz skanery, które nie chcialy gadac z Adaptekiem
2940 (ten sam typ chipsetu, co twój), a na prosciaku w stylu 1505 lub
jeszcze gorszym poszlo od kopa
Moze winna jest jakas rewizja BIOS lub inne czary ;-)

> Przecierz nie o to chodzi. Niech ktos mi powie:
> podlacz skaner jako urz. X do kanalu (DSUB lub 50 pin). Kup/nie kupuj
> terminator/a. Podlacz go tu-i-tam.

<Off topic> ;-)
Widzisz, trudno czasami sie dogadac, jesli informacje wyjsciowe nie sa
dokladne.
Nie podales kilku szczególów, a ja to sobie zinterpretowalem na swój
sposób ale i tak to, co podales bylo na tyle dokladne, ze mozna bylo
zaczac gadac
<\Off topic> ;-)

> Ten terminator, ktory dostalem ze skanerem, to tak jakby przedluzka
> Cenronisc-Centronics (gniazdo-wtyk). Czy wlaczac przez niego skaner,
> czy nie? W skanerze sa DWA wyjscia SCSI (Centr. i jakby-RS25). Czy na
> to drugie kupowac terminator?
_ZARAZ_ _ZARAZ_ :-o

CZY DOBRZE ZROZUMIALEM, ze dales terminator _MIEDZY_ kabel i skaner :-o
Terminator, jak sama nazwa wskazuje musi byc _NA_KONCU_, to oznaczy, ze
powinienes kupic terminator na SCSI 25pin (to podobne do RS)
Staraj sie kupic terminator aktywny, a nie pasywny.

Przedtem, na glupiego, sprawdz, czy ten skaner nie ma terminatora
wewnetrznego i, ewentualnie jakichs przelaczników do niego.
Moze nie trzeba niczego kupowac.
Poczytaj dokumentacje.

> Kabel skaner-komp. jest typu Centr.->DSUB 68 i nie chcialbym kupowac
> innego, szczegolnie, ze wyjscie z obudowy jest tylko DSUB68.
Logiczne, tym bardziej, ze taki kabel kosztuje pare zlotych :-|

> Czekam na dalsze porady....
Chyba juz wszystko ;-)

> Rafal.

Zdrówkot