Re: Skaner SCSI nie chce dzialac :( _BO_NIE_MA_PRAWA_ :-o

Autor: Grzegorz GRYC (XgYgZ_at_robobat.com)
Data: Wed 21 Jan 1998 - 14:55:06 MET

Hej

Rafal Bulacinski wrote:

> Witam.
> Mam problem z nowym skanerem Agfa StudioStar.
Nic dziwnego
Opis pod spodem to kuriozum :-o

> Opis warunkow:
> Plyta ASUS PL297-S z Adaptec 7880 na pokladzie. Podlaczony dysk
> Seagate Wide SCSI jako urz. 0, podpiety do plyty kablem DSUB 68 pin.
> Nie terminatorowany :)) ??? - ale dziala.
Jezu !
Po raz pierwszy ...
Bywa, ze dziala, co nie znaczy ze bedzie _dobrze_ dzialac dalej ...
BTW dlugo Ci tak chodzi ???

> Do drugiego wyjscia(kanalu) SCSI (wstazka 50 pin) podpiety JAZZ drive
> - dziala i pokazuje sie jako urz. 4. Za nim jest terminator.
OK

> Kontroler na plycie jest podobno urz. 7 i jest (fabrycznie)
> terminatorowany.
Masz na mysli autoterminacje ???

> Opis problemu:
> Podpialem skaner Agfy (mozna ustawic nr. urz. - ja zostawilem
> domyslnie 2) pod zewnetrznego sledzia DSUB 68. Skaner ma wyjscie
Jezu !
Po raz drugi
Magistrala SCSI ma _TYLKO_DWA_KONCE_.
To, ze masz trzy wyjscia na kontrolerze nie znaczy, ze mozesz do
wszystkich podlaczyc kabel.

> Centronics SCSI i taki RS-25 pin (czyli w sumie dwa). Do tego jest
> jeszcze terminator, wygladajacy jak przejsciowka
> (Centronics-Centronics). Niezaleznie czy podlacze Agfe jako urz. 1,2
> lub 5 (na tych probowalem) przez terminator, czy bez niego - efekt
> jest taki sam. Kontroler nie wykrywa zadnych urzadzen - i timeoutuje.
No bo _NIE_MA_PRAWA_ chodzic !!!

> Jak odlacze skaner - wszystko dziala.
Bo wszystko wraca do normy ...

> Czy ktos ma pojecie, gdzie moze tkwic problem?
W kupnie drugiego kontrolera SCSI.
Moze byc tani w stylu Adapteca AHA1505 lub AHA1520.
Polecam Adapteca, bo niektóre skanery nie chca z niczym innym gadac
(lub przynajmniej tak mówi producent, vide Mustek)

> Pozdrawiam, Rafal.

Zdrówkot
GG

--