Re: Pytanie odnosnie sprzetu

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Mon 12 Jan 1998 - 21:13:42 MET

krolik_at_kki.net.pl (Tomasz Kroliczek) napisał(a):

> Wlasnie, o tym 64mb ram mysle z mysla o NT, z tym ze nie wiem czy taki
> sprzet jak mam (a raczej bede mial) wystarczy, bo kumpel ma NTka na P200MMX
> podkreconym na 225, 64MB RAM na DIMMach, plyte ABITa i mu to nie chodzi
> najszybciej (w porownaniu do 95 na 32mb ram).

No bo NT ze swej natury działa trochę wolniej, zato niezawodnie :)
Tyle że ja mam P133->166 i 64 MB Ram i na prędkość nie narzekam :)
Fakt że trochę wolniej niż pod W95, ale przynajmniej wszystko chodzi
jak trzeba bez zawieszeń i ciągłych resetów. Włączam kompa rano,
wyłączam po 24 ;)

> Takze zalozmy ze bym kupiltego 166mmx , podkrecil na 200,
> to czy by sie dalo na tym jakos sensownie pracowac ? I jak duze znaczenie ma

Na pewno tak, choć wszystko jest względne ...
W każdym razie nawet u mnie nie ma tak żeby komputer się na pewien
czas zapychał i nie reagował na polecenia rzężąc dyskiem, coś takiego
po prostu się nie zdarza.

> dysk na UDMA ( w tej chwili mam szajsunga WN321620A, mysle nad jakims 1.6 na UDMA)
> w przypadku NT , bo slyszalem opinie ze UDMA daje bardzo duzo a nawet wiecej pod NT ??

Raczej bym tego nie przeceniał, zwłaszcza przy tak relatywnie małym
dysku, może przy jakimś high-end z 7200 obr/s miało by to jakieś
znaczenie, ale w zwykłym 1,6 GB po prostu nie wierzę :(

> Chetnie bym sie przesiadl na NT bo 95 to jest zgroza, az cud ze jeszcze
> z tego powodu nie rzucilem sie pod pociag, albo cos w tym stylu, zreszta
> w porownaniu do 95 to np win 3.11 bylo cudem !! Chociaz to moze wszystko

Po prostu już nie pamiętasz jaki to był szajs :(
Niestety parę dni temu miałem okazję pracować przy kompie u kumpla
który ma 486 z W3.1 :( TRAGEDIA !!!

> zalezy tez w duzej mierze od sprzetu, bo ostatnio mialem przez tydzien
> oryginalnego Thinkpada (133mhz, 32mb ram) i przez caly ten okres czaasu
> nie wystapil zaden chory blad, nawet w netszkapie, co bylo dla mnie malym
> szokiem, jesli mam byc szczery.

he, he, spowolnij procesor, ustaw najwolniejszy dostęp do pamięci i
sprawdź czy twój komputer nie będzie podobnie stabilny do tego IBM ;)
Tak się składa że moja mama ma w pracy IBM (bodajże PC-330), jest to
P100 i we wszystkich testach wydajność jakie robiłem plasuje się w
okolicach P75 ;)
Oczywiście BIOS jest taki śmieszny żeby przypadkiem głupi użytkownik
czegoś sobie nie przyspieszył :->

Zresztą pod NT szkapa (4.04) chodzi bez zawieszeń, nie lubi tylko
niektórych stron (np wylatuje na w98.to.jest.to)

> No co to tego virga to nie wiem. W sumie w porownaniu do mojej obecnej
> trio 64v+, to moze tak, ale jak juz bede kupowac to chcialbym kupic jakas

Sam mam taką (Diamonda) i nie czuję potrzeby zmiany, jeśli już to
dokupił bym po prostu Monstera do gierek 3D.

> srednio lepsza karte. Takze jak ktos ma jeszcze cos do polecenia w tym
> temacie to chetnie poczytam !!

Wszystkie karty mają teraz podobną wydajność, jak koniecznie chcesz
wydać więcej forsy to możesz kupić coś na NVidii 128, jest ponoć super
szybka w 2D i niezła w 3D, tyle że w normalnych programch i monitorze
< 17" (inaczej mówiąć przy rozdzielczości < 1024x768 i 24B kolorów)
nie odczujesz różnicy ...

--
    _/         _/    _/    _/   _/     _/_/_/_/        Lukasz Bajonski
   _/         _/    _/    _/  _/      _/            ( lbajon_at_sgh.waw.pl )