Re: MONSTER 3D vs. STB VELOCITY 128 czyli 3Dfx contra NVidia RIVA 128

Autor: Bartek Nagorny (bnagorny_at_kk.kalisz.pl)
Data: Fri 09 Jan 1998 - 14:10:00 MET

On Thu, 08 Jan 1998 10:45:21 GMT, enemy_at_pdi.net (Enemy Kaeert) wrote:

>No niezupelnie, powiedz mi czy widziales Q2 na rivie ? a moze chociaz
>widziales lub wiesz gdzie sa w sieci jakies screeny co ?

Tak - z 10 razy ;) Czesc z nich na www.planetquake.com o ile
pamietam.

>miare mozliwosci wysle w poscie screeny - mam nadzieje ze beda to
>takie screeny jakich oczekuje -

>Tutaj sie nie zgodze w pelni - odwiedz prosze strone :
>http://pages.prodigy.net/babblin5/Main.html - a w szczegolnosc tzw
>demka - tam znajdziesz conajmniej kilkanascie patchy tylko dla RIVY
>.. oczywiscie na razie sa to patche do D3D,

i _zawsze_ takowymi beda przeciez ! To, ze moga byc zoptymalizowane
dla rivy /jej drajwerow/ to inna sprawa. Ale zawsze bedzie to tylko
direct3d i ew. oGL.

> ale zawsze - jesli sprawa
>z driverami OGL wyjasni sie wkrotce, to mam nadzieje ze pojawia sie
>tez patche do OPENGL wlasnie dedykowane rivie.

Tyle, ze gdy wyjda w koncu _poprawne_ sterowniki oGL o rivie wszyscy
zapomna.

>Blad - to ze karta obsluguje D3D hardwerowo - bierzesz za skandal ?

Nie zrozumiales mnie ! Oczywiscie, ze obsluguje d3d sprzetowo, za
skandal uwazam, ze obsluguje _tylko_ direct3d. Ta karta wlasciwie
powstala tylko dla direct3d i /moze/ oGL.
Gdy mam do czynienia z gra d3d na 3Dfx'a krece nosem - co z tego, ze
ladnie, szybko ? Jak moze byc ladniej, szybciej ? - w wiekszosci
przypadkow wychodza patche _native_ dla voodoo. Wtedy wiem, ze gra i
3Dfx dzialaja na maksymalnych obrotach, a i Glide udostepnia kilka
"featurezow" 3D, ktore w zwyklym d3d nie maja miejsca.

>Jak na mnie to jest to okey - w koncu D3D tez jest quasi -standardem
>nie ?

Nawet nie quasi - _jest_ standardem i w sumie dzieki Microsoftowi za
to :)

>Ja tam bym byl zadowolony gdybym mial karte obslugujaca D3D sprzetowo,

Na rynku 99% akceleratorow 3D tak wlasnie ma :) Obil mi sie o uszy
jakis Cirrus ilestam - programowe 3D.

>- nie potwierdzam , i nie zaprzeczam - poprosze o konkrety :)))))

Gdzies pod www.bootnet.com byl doglebny opis rivy, jej bledow,
niedorobek.

>kika albo kilkanascie % - pamietaj ze slynny Monster ma tylko 4MB i
>jest ograniczony "z gory" rozdzielczoscia i iloscia kolorow

Ale jaki to stary czip ???!!!
BTW Dlatego moze juz w 1 kwartale b.r. bedziemy instalowac w naszych
komputerach voodoo2, a moze nawet 2x voodoo2 - jest taka mozliwosc !
Co to oznacza hardcore'owym graczom quake'a nie musze mowic :)))
BTW2 Oczywiscie - VoodooII = czip dla graczy - no i dobrze ! 3Dfx
wypusci pozniej Banshee na AGP - akceleracja takze w oknie. Zreszta
przeciez istnieje obecnie cos takiego jak voodoo rush - i okno i
full-screen na 3Dfx'ie ;)

>No, ma takze cos takiego jak VESA 3.0 Extensions wbudowane w BIOS
>karty .... to malo ????

Wlasnie przeciez pisalem, ze jest b. szybka w 2D :>

>Dobra dobra.... ale : odwiedzilem strone Diamonda - ich Viper 330 jest
>tez karta bazowana na RIVA 128 , i oni drivery do OPENGL maja...
>czyli ze mozna jednak nie ?

Sterowniki sa. A jak z ich jakoscia ? ;>
BTW W Diamondzie sami z siebie nie opracowali sterownikow oGL. Dostali
od Thomsona/Nvidii jakies i na nich stworzyli cos swojego /jezeli to w
ogole jest cos innego !/

>co rozumiesz przez wlasne API ???

Takie Glide dla 3Dfx'a - szybsze, ladniejsze, duzo wygodniejsze dla
programistow.
W/g jednego z zalozycieli 3Dfx 100 linijek kodu w Glide = ~2000
linijek w direct3d. To jest wlasnie plus, jakiego riva niegdy miec nie
bedzie.

> Matroxy mja wlasne api - i
>potrzebuja patchy do wielu gier aby dzialac ..... to ma sens ?

Jak najbardziej. Gra dziala mi z direct 3d - okej - mam powiedzmy ze
30 fps. widze, ze wypuscili patch'a native dla voodoo - sciagam i co
mam ? 60fps + kilka efektow 3D niedostepnych w direct3d.
Coraz czesciej jednak stosowny *.exe tylko dla voodoo jest dolaczany
razem z gra na plytce, wiec nawet nie ma potrzeby sciagania.

>Swiadczy to chyba o tym, ze nie nalezy lekcewazyc rivy... jakkolwiek
>nie mam zamiaru jej bronic, to jednak jestem za wydaniem opini
>bezstronnej.

Przeciez pisalem - riva jest b. dobra, ale nie rewelacyjna. Obecnie
poszukuje wlasnie dobrej karty 2D i okienkowego 3D. Jakies 2, 3 m-ce
temu to wlasnie riva byla moim wyborem. Teraz jest to jednak Rendition
Verite V2200 z 8mb. O rivie juz zapomnialem - kto to widzial ?? Tylko
4mb do bylo nie bylo nowego akceleratora ?

>Niestety - nie czytalem, ale moze zajrze, w kazdym razie uwazam ze
>polska prasa komputerowa pisze glupoty i dlatego nie wglebiam sie w
>ich opinie.

To mnie cieszy. Niestety bardzo dobre zachodnie czasopisma poswiecone
zarowno grom /imfo najlepsze to PCG USA/ czy sprzetowi /BOOT -
rewelacyjne !/ sa bardzo drogie i nie kazdy moze sobie na nie
pozwolic. A szkoda, bowiem czytajac je widzimy jaka jest przepasc
miedzy rodzimym pismiennictwem a czolowka swiatowa. :(

>tu sie zgodze :)))))) bo dotyczy to wiekszosci artykulow "pseudo
>technicznych" .

Ech, nawet nie mow :(( Swego czasu ww. redaktor z PCQ/Gamblera przy
opisie Mystique'a popelnil na ramach Entera tyle bledow, ze szkoda
gadac. Po"emajlowalismy" sobie troche i nic - 0 sprostowania, nic :(
Moim zdaniem _czyms_ sie rozni zlacze Joystick'a od zlacza dla
add-on'a MPG, nieprawdaz ? ;) Albo pominiecie takiego "szczegolu", ze
Mystique ma flash bios... - nie wazne jaki standard teraz mamy - vesa
2.0, 3.0 czy 10.0 - sflaszuje i nie mam problemow... Ech, nie chce mi
sie juz pisac o tym gosciu... ;)

>Z pozdrowieniami .... i podziekowaniami za odpowiedz :))))

Nawzajem... i: a po coz sa grupy dyskusyjne ? ;)))

--
Bartek
bnagorny_at_kk.kalisz.pl