Re: MONSTER 3D vs. STB VELOCITY 128 czyli 3Dfx contra NVidia RIVA 128

Autor: Enemy Kaeert (enemy_at_pdi.net)
Data: Thu 08 Jan 1998 - 11:45:21 MET

bnagorny_at_kk.kalisz.pl (Bartek Nagorny) wrote:

>Jest i tak i tak.
>1. Sa gry dzialajace w direct3d i 3Dfx wspaniale sobie z nimi radzi
>2. Sa gry dzialajace w direct3d, ale _specjalnie_ zoptymalizowanym dla
>czipow voodoo /szybsze od zwyklego d3d, dajace wiecej roznych efektow
>3D/
>3. Sa gry dzialajace w Glide - specjalnym API dla voodoo. tutaj sie
>wyciska wszystko z 3Dfx'a ;) - direct 3d zostaje daaaleko w tyle.
>4. Sa gry dzialajace ze _swietnym_ miniportem openGL dla voodoo
>/Quake2 itp/ - riva na tym polu wysiada.
No niezupelnie, powiedz mi czy widziales Q2 na rivie ? a moze chociaz
widziales lub wiesz gdzie sa w sieci jakies screeny co ?
Dzisiaj, tj 08.01.98 mam zamiar przetestiowac Q2 na rivie - i wtedy w
miare mozliwosci wysle w poscie screeny - mam nadzieje ze beda to
takie screeny jakich oczekuje -

>Bo obecnie wiekszosc gier jest direct3d - czyli dzialaja zarowno na
>Voodoo jak i na rivie, ALE: sporo z tych gier sprzedawanych jest w
>wersji specjalnej /polepszonej itp/ dla 3Dfx'a /lub innych
>akceleratorow - Verite, pcx2 itp/
Tutaj sie nie zgodze w pelni - odwiedz prosze strone :
http://pages.prodigy.net/babblin5/Main.html - a w szczegolnosc tzw
demka - tam znajdziesz conajmniej kilkanascie patchy tylko dla RIVY
.. oczywiscie na razie sa to patche do D3D, ale zawsze - jesli sprawa
z driverami OGL wyjasni sie wkrotce, to mam nadzieje ze pojawia sie
tez patche do OPENGL wlasnie dedykowane rivie.

>Polepszonych wersji na rive nie bedzie, bo ona podszywa sie tylko pod
>direct3d microsoftu, co IMO jest skandalem i totalna niedorobka karty.
Blad - to ze karta obsluguje D3D hardwerowo - bierzesz za skandal ?
Jak na mnie to jest to okey - w koncu D3D tez jest quasi -standardem
nie ?
Ja tam bym byl zadowolony gdybym mial karte obslugujaca D3D sprzetowo,

w koncu akceleracja sprzetowa zawsze jest lepsza nie ?

>Sensu nie ma zadnego. Powiem wiecej - od jakiegos miesiaca daje sie
>zauwazyc w inecie, ze pierwsze zachwyty nad czipem riva128 bledna, gdy
>zaczyna sie mowic o jej niedorobkach, bledach.
- nie potwierdzam , i nie zaprzeczam - poprosze o konkrety :)))))

>Na koniec - riva128 to zapewne niezla zabawka dla kazdego gracza
>/szybka akceleracja w direct3d - na mocnych komputerach -> od pII-266
>w gore - o kilka % szybsza od 3Dfx'a. /
kika albo kilkanascie % - pamietaj ze slynny Monster ma tylko 4MB i
jest ograniczony "z gory" rozdzielczoscia i iloscia kolorow

>Riva jest takze b. szybka w 2D wiec praktycznie wszyscy uzytkownicy pc
>powinni byc zadowoleni.
No, ma takze cos takiego jak VESA 3.0 Extensions wbudowane w BIOS
karty .... to malo ????
>Zapewne jeszcze wiele wody uplynie zanim sterowniki openGL beda dobre,
>a jeszcze wiecej wody uplynie zanim beda w miare szybkie. Natomiast do
>konca swiata jakoscia /wygladem gry/ nie przebija voodoo czy
>zblizajacego sie voodooII - to zdanie "Guru"ow /Zanshina itp/ z
>Internetu.
Dobra dobra.... ale : odwiedzilem strone Diamonda - ich Viper 330 jest
tez karta bazowana na RIVA 128 , i oni drivery do OPENGL maja...
czyli ze mozna jednak nie ?

>Za to tak jak pisalem: brak wlasnego API jest IMO nieporozumieniem,
>dla mnie dyskwalifikujacym karte w 100%
co rozumiesz przez wlasne API ??? Matroxy mja wlasne api - i
potrzebuja patchy do wielu gier aby dzialac ..... to ma sens ?
>Acha - coby nie mowic jak na czip graficzny to 3Dfx Voodoo jest
>straszliwe stare, a dopiero teraz wychodza kartu mu dorownujace... to
>chyba o czyms swiadczy ?
Swiadczy to chyba o tym, ze nie nalezy lekcewazyc rivy... jakkolwiek
nie mam zamiaru jej bronic, to jednak jestem za wydaniem opini
bezstronnej.

>p.s. prawdopodobnie /jak wiele innych osob/ posilkowales sie tekstem z
>PCQ czy Gamblera o Rivie. Powiem tylko tak: jesli ciut sie znasz to po
Niestety - nie czytalem, ale moze zajrze, w kazdym razie uwazam ze
polska prasa komputerowa pisze glupoty i dlatego nie wglebiam sie w
ich opinie.

>przeczytaniu tego artykulu smiejesz sie z politowaniem ;( Szczegolnie
>z wynikow testu tunnel przeprowadzonego przez red. ...

tu sie zgodze :)))))) bo dotyczy to wiekszosci artykulow "pseudo
technicznych" .

Z pozdrowieniami .... i podziekowaniami za odpowiedz :))))

ENEMY
irc #lodz