Re: Drukarki HP - ostrzezenie

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Fri 09 Jan 1998 - 12:21:55 MET

On Thu, 08 Jan 1998 15:11:14 -0800, "R. S." <ditrskor_at_pbg.pl> wrote:

>No i co ze ustawa ?
>Ja ja czytalem, nie ma tam, ze jest BSA i ze NSA moze mi zagladac
>do komputera. Nakazu (czyjego ?) BSA tez dostac nie moze bo od
>kogo i jakim prawem ?

BSA jest strona postepowania - ale najpierw musza dokladnie okreslic
jakie oprogramowanie ich interesuje i wykazac swoje prawa do
reprezentowania wlasciciela praw do oprogramowania (np. w formie umowy
o zarzadzanie prawami lub zleconej opieki nad prawami). Inne
oprogramowanie, zeby piracone bylo do bolu - nie ma prawa ich
obchodzic. I zawsze masz prawo skontrolowac wczesniej narzedzia
ktorymi chca przeszukac twoj dysk pod katem tego, czy innych
informacji poza wymienionymi w nakazie przeszukania nie beda
gromadzily... czyli listing zawartosci dysku przez filtr puszczajacy
tylko zgloszone do poszukiwania pliki (na podstawie zarowno nazwy, jak
i sygnatur wewnetrznych) - reszta jest twoja slodka tajemnica, nawet
nazwy plikow. Poznac je ma prawo FUNKCJONARIUSZ dokonujacy
przeszukania, ale nie osoba ktorej prawa to przeszukanie ma
zabezpieczac.
A formalnie przeszukania dokonuje co najmniej policja - fachowcow maja
prawo sobie dobrac jak chca. Zas czlowiek z BSA jest reprezentantem
strony majacym rozpoznac wlasnosc powierzona mu do ochrony. Jak ci
gwizdna rower to tez policja musi ci go pokazac do identyfikacji - i
osoba u ktorej podejrzany rower znajda nie moze zglaszac sprzeciwu ze
jakim prawem ty jej rower ogladasz czasem nawet demontujac (ale w
sposob odwracalny - to konieczne). Mozesz np. zdemontowac pewne rury
aby wewnatrz nich rozpoznac znaki charakterystyczne - i jest to
dzialanie podobne do tego co robi przedstawiciel BSA.

Darek