Re: Coś tu bardzo brzydko pachnie - czyli spiskowa teori

Autor: Radoslaw Poplawski (XXXradekp_at_usa.net)
Data: Sun 04 Jan 1998 - 11:35:32 MET

On Sat, 03 Jan 1998 07:22:27 GMT, lbajon_at_sgh.waw.pl (Łukasz Bajoński) wrote:

>No to mamy widać różne słowniki, tyle że ja najświeższy ;->
>Cytuję za komputerowym słownikiem PWN:
>2. Ťzrzeszenie przedsiębiorstw skupiające całość lub przeważającą
>część produkcji danej gałęzi gospodarki, wywierające istotny wpływ na
>zaopatrzenie rynku i uzyskujące dzięki temu szczególnie korzystne dla
>siebie warunki produkcji i sprzedażyť

Wczesniej nazywalo sie to "barierami", a teraz "wywieraniem istotnego wplywu
na zaopatrzenie rynku"?

Nawiasem, mowiac wg tej definicji TPSA, PKP, PSE nie sa monopolami (jakie to
zrzeszenie).

>Tak więc w tym wypadku wypada Sławkowi przyznać rację, jeśli udowodni
>że NS uzyskał "szczególnie korzystne dla siebie warunki produkcji i
>sprzedaży"

Niech Slawek wreszcie cos udowodni :).

Radoslaw Poplawski (Wroclaw) http://yi.com/home/PoplawskiRadoslaw/

--
F1: http://www.kki.net.pl/f1/
-- Przy odpowiadaniu usun XXX z adresu pocztowego lub uzyj mailto:radekp_at_usa.net --