Re: Co tu bardzo brzydko pachnie - czyli spiskowa teoria dziejów ....

Autor: Albert Geres (alberet_at_polbox.com)
Data: Fri 02 Jan 1998 - 17:42:19 MET

On Tue, 30 Dec 1997 14:44:55 GMT, jarski_at_mail.rubikon.net.pl (Michal
Jarski) wrote:

(...)

>1. Słyszałem jak niedawno jeden mądry człowiek tak to podsumował:
> "Jak tak dalej pójdzie, to jedynym znanym OS będzie Windows, jedynym
>edytorem tekstu Word, jedynym arkuszem kalkulacyjnym Excel, jedynym
>browserem WWW MSIE, jedynym mailer'em MS Mail czy cos tam MS etc. etc.

Dla wielu już tak jest. I jeśli im to wystarcza, to mają rację.

>i już na prawdę nikt w M$ nie będzie dbał o poprawę knotów i pluskiew
>w tych progaramach, bo przecież M$ będzie już prawdziwym monopolistą
>na rynku i nie będzie się musiał przejmować pojedynczymi
>niezadowolonymi użytkownikami sprzedając lwią część swoich "produktów"
>mniej wymagającej większości użytkowników."
>Teraz widzę, że to prawda ...

Trochę chyba przesadzasz. Konkurencja między Netscapem i M$ trwa w
najlepsze i o monopolu w branży net'owej jeszcze nie można mówić.
Jeśli chodzi o pozostały soft to już gożej - cała nadzieja w
Amerykańskim Urzędzie Antymonopolowym ;-)

>2. Na prawdę nie chcę tu prowokować dyskusji wyższości MiSIE'ów nad
>Szkapami lub odwrotnie (O wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad
>Świętami Wielkiej Nocy czy odwrotnie - już nie pamiętam). Bo nie o to
>tu chodzi. Każdy ma swoje "bookmarki" albo "ulubione" i o to chodzi
>i niech tak zostanie :-).

Właśnie sprowokowałeś kolejną "flame-war" - ale to fajnie, ludzie to
lubią - świadczy o tym ilość postów ;-)

> [...]
>mogą_ sobie pozwolić na instalację takiego MiSIE'a, choćby ze względu
>na posiadane skromne zasoby swoich komputerów. Co jest powodem takiej
>sytuacji ? Spiskowa teoria dziejów podpowiada, że jeżeli nie wiadomo o
>co chodzi, to na pewno o pieniądze. Zatem czy to nie przypadek ?
>A może to M$ coś obiecuje tym pismom, albo grozi, że wycofa swoje
>reklamy ? Dlaczego niejednokrotnie Ci którzy tak opluwają M$ sami
>przyczyniają się do jego wzrostu ? Czy na pewno wszyscy Redaktorzy tak
>strasznie zachwycają się tymi nowymi obrazkami M$, że już Świata poza

M$ w Polsce to potęga - fakt. Zapracowali sobie na to polonizując
swoje produkty (vide MSIE 4). Jeśli chodzi o świat, to Netscape wciąż
prowadzi w wyścigu przeglądarek - oprócz wielu zalet (i wad)
Communicator ma jedną WIELKĄ zaletę - działa na wszystkich liczących
się platformach sprzętowych i softowych.
Jeśli chodzi o reklamy w czasopismach, to sprawa jest prosta - tutaj
chodzi o ka$ę. M$ płaci, więc redaktorzy go lubią - widzieliście
kiedyś reklamę Netscape'a w PL? Ka$a to potęga i bardzo dobrze :-)

> [...]
>bo pozwala wybrać lepszy, optymalny wariant. Konkurencja wśród
>gigantów pozwala maluczkim korzystać z coraz lepszego i mniej
>zawodnego oprogramowania. Ale najważniejsze jest _prawo_do_wyboru_.
>Czy nie jest ono przypadkiem coraz bardziej zagrożone ? Czy
>szablonizacja, standaryzacja i banalizacja również tej dziedziny życia
>nie jest już bliska ? Czy naprawdę już wkrótce czeka nas
>plastikowo-gadżetowa, tandetnie kolorowa, tylko-raz-klikana, ikonkowa
>przyszłość dedykowana dla śmiertelnie nieambitnego, głupiutkiego i
>przeciętnego usera ? Polecam do przemyślenia ...

Nie jest tak źle. Są alternatywy - linux, warp, macos za chwilę pokaże
się beos, rhapsody itd. Generalnie uważam, że dominacja M$ ma swoje
dobre strony - to wciąż najlepsze, najprzyjaźniejsze i
najnaturalniejsze rozwiązanie dla MAS ( => m$ dla mas:). Dla
użytkowników "świadomszych" i bardziej wymagających są inne wyjścia -
choćby Linux, który ma się coraz lepiej. O macu nie wspominam, bo to
inny sprzęt - nawiasem mówiąc chyba lepszy od wintela.

>Nie chcę rozwijać dalej tego tematu, bo post szybko się wydłuża :-), a
>ja chciałem krótko i dosadnie :-)). Przepraszam _wszystkich_, którzy
>już po paru linijkach doszli do wniosku, że "to nie na te grupe panie,
>idź do ...", dziękuję tym którzy cierpliwie przeczytali.

W tym co piszesz jest coś na rzeczy, szczególnie, że mam wrażenie, że
produkt M$ jest lepszy od Communicatora.
Zawsze byłem zwolennikiem, użytkownikiem i stronnikiem produktów
Netscape'a. Były najlepsze. Ostatnio zainstalowałem MSIE 4.0 PL i
stwierdziłem, że jest wygodniejszy, wszechstronniejszy,
nowocześniejszy, szybszy... po prostu lepszy od Communicatora.
Outlook Expres to świetny klient poczty (w newsach wciąż nie do
pobicia jest Agent:).
Sam Explorer do przeglądania webu jest bardzo dobry - o wiele lepszy
niż starsze misie i wszystkie netscape'y razem wzięte. I bardzo
dobrze! Zobaczycie jaki będzie Communicator 5.0. Netscape musi zrobić
coś lepszego, bo wypadnie z gry. I na tym polega konkurencja - do
monopolu w internecie jeszcze daleko... póki co.

pozdrawiam

--
         (:@|@:)   Albert Geres    (:@|@:)