Re: Czy jest sens kupowac dobra plyte glowna ?

Autor: Michał Piotrkowicz (moll47u_at_ic.com.pl)
Data: Tue 30 Dec 1997 - 20:26:54 MET

|Czytalem zdaje sie w Chipie o testach plyt glownych i o ich wplywie
na
|szybkosc komputera. Podobno maja one minimalny, rzedu kilku procent,
wplyw
|na szybkosc kompa. Dlatego zastanawiam sie, czy jest sens kupowac np.
Asusa
|jesli mozna kupic np. Soyo te 200-300 zl taniej.
|
|Osobiscie mam najtansza z mozliwych Soyo Eteq6618 SY-5EAS5 i nie mam
z nia
|zadnych problemow. Czyli jakas tam niezawodnosc ta plyta posiada.

Ja posiadam Soyo 5TF2 - Triton HX - od przeszła roku. Płyę tą kupiłem
pod procesor iP120, ale kilka miesięcy temu kupiłem iP200 MMX i odziwo
chodzi w mojej płycie!! Cała "mądrość" tkwi w BIOS'ie - jeśli
upgrad'ujesz do najnowszej wersji - nie będziesz miał żadnego
problemu - a Soyo - słynie stego że co kilka miesięcy wypuszcza nowe
BIOS'y do swoich płyt (nawet do tych starych) co moim zdaniem jest
strzałem w 10 - bo g95 wiesza się zadko - naprawdę po zainstalowaniu
nowego BIOS'u!!
Jeśli nie zmieniasz procka na PII to nie ma sensu zmieniać płyty chyba
że twój model nie ma saportu do danego procesora - a tych paru procent
to nawet nie odczujesz!!!

Michał Piotrkowicz
ICQ: 3385982
 moll47u_at_ic.com.pl