Re: Modem i Centertel

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 28 Dec 1997 - 00:28:57 MET

On 26 Dec 1997 23:52:02 GMT, Sebastian Karpowicz wrote:

>Przepraszam!
>Zalozylem, ze to to samo.
>Przepraszam raz jeszcze za wprowadzenie w blad czytelnikow.
>Ale czy to nie ironia? W _cyfrowym_ GSMie gdzie latwosc i jakosc
>transmisji powinna byc lepsza mozna wycisnac jedynie 9600, a w
>szumofonie 14400...
>Chyba wiem na czym polega roznica ale troche glupio to sobie
>GSMowcy wymyslili. To jak powrot na drzewo.

Alez skad - nowoczesna technika :-)
Centertel to radio analogowe - oferuje jakies tam pasmo akustyczne
(~3kHz), i mozna zylowac transmisje danych [nawiasem mowiac - glowy
nie dam, czy te 14400 jest do osiagniecia, byc moze].

GSM to radio cyfrowe - predkosc spora, tyle ze dzielona pomiedzy kilka
aparatow i wychodzi 9600 na aparat. Fonia jest digitalizowana,
kompresowana i wepchnieta w owe 9600.

Niby gorzej, ale dzieki temu nie potrzebujesz modemu. O ile oczywiscie
producentowi telefonu chcialo sie wyprowadzic zlacze z danymi.

J.