Re: Unix

Autor: Tomasz Kłoczko (kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl)
Data: Mon 22 Dec 1997 - 01:41:56 MET

Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_ite.waw.pl> wrote:
: On 20 Dec 1997 18:05:29 GMT, chmiel_at_ibmer.waw.pl wrote:

:>
:>
:>On 1997-12-19 ladzk_at_ite.waw.pl said:
:> >>Daj jakis przyklad czego to nie
:> >>mozna zrobic w innym systemie niz UNIX ?
:>
:> >Wykonaj zatem, z laski swojej komasacje pamieci pod DOS-em...
:>
:>Co to ma byc? I dlaczego pod DOS'em?

: Jest w innym systemie? Jest. Da sie wykonac? Nie da,moim zdaniem. No
: wiec mamy operacje do ktorej potrzeba systemu typu Unixa lub podobnej
: (czy ja wiem? VMS? czy jaki?) ale nie wystarcza nijak DOS - nigdy od
: poczatku ie byl do tego projektowany. I prosze bez tekstow o trybie
: chronionym - pisze o dosie a nie nakladce pt. M$Win...

Jak konsolidacja ? Jakiej pamięci ? Pod U*nixami nie ma pamięci i pamięci,
bo jest tylko jedna pamięć, i zarządza nią system (przynajmniej od strony
użytkownika, bo na poziomie kernela istniej jeszcze pamięć dostępna
wyłącznie dla jądra). Użytkownikowi czy nawet administratorowi nic do tego.
Kłopoty z EMS/XMS/UMB i innymi takimi istnieją tylko pod dosem i pokrewnymi
(o to chodzi ?).

Owo pytanie o konsolidacje przypomina mi nieco pytanie jakie zadała kiedyś
pewna dziennikarka Einstanowi o to jak się ma eter do jego teorii na co pan
Alber odpowiedział "ja nic na ten temat nie wiem". Przypomne, że nie
chodziło o eter jako związek organiczny tylko o eter jako hipotetyczny
ośrodek, w którym miały się rozchodzić fale elektromagnetyczne.

Co to ma być ta "konsolidacja" i na czym ma to polegać ? Jakoś nie kojarzę
żeby np. pod Linuxem było konieczne wykonywanie jakiś "konsolidacji".

kloczek

Tomasz Kłoczko, student, PG FTiMS *e-mail: kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl*