Re: Protest przeciw zmianie stawki na 22%

Autor: Tristan Alder (smiejek_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 20 Dec 1997 - 10:39:24 MET

On Mon, 15 Dec 1997 19:34:16 GMT, dbrzezinski_at_invarnet.inwar.com.pl
(Dariusz Brzeziński) wrote:

>Busz byl z partii republikanskiej (podobnie jak Reagan) wiec jest wg.
>naszej nomenkulatury "prawicowcem".
>Clinton jest demokrata wiec wg. naszej nomenkulatury "lewicowcem".

Ale w USA wszystko jest na odwrot ;^)

>i jeszcze jedno: nie chodz zbyt czesto na spotkania SLD bo oni
>straszna wode z mozgu robia.

Nie bylem jeszcze ani razu.

>?????????????????????????????????????????????????????

Z zalozenia - prawica to kregi wywodzace sie z arystokracji i
burzuazji. Kapitalisci wyzyskujacy robotnika. Lewica - obroncy tegoz
robotnika, ludzie wywodzacy sie z narodu. Wiem - teraz to sie nieco
zmienilo. Teraz wszyscy sa z ludu, dlatego nie lewica, nie prawica, a
monarchia powinna nastac w Polsce

>Powiedz szczerze: skad wziales w/w zdanie?Sam wymysliles?

Oczywiscie. Hitler wyszedl z biedoty wiedenskiej. Tam zarazil sie
nienawiscia do Zydow oraz nienawiscia do mas i robotnikow.

>Ja nie powiedzialem, ze AWS tego nie robi. Ja powiedzialem ze SLD
>odpowiedzialo tak, i wylacznie dlatego, ze zbieraja punkty na nowe
>wybory. A ze zebrali juz jeden, nieprawdaz - TWoj.

Nieprawdaz, bo moj mieli zawsze, wiec akurat wyszli na zero.

>Ty im wierzysz.

Bo mam powody. Gdyby nie PSL, okres ostatnich czterech lat bylby
najbardziej stabilnym okresem w historii od roku 1986.

>Wiesz kiedy "rzadzil" Balcerowicz po raz pierwszy - startowalem
>rodzinny interes. I wystartowalem.

Nie. Za Balcerowicza bylo ogolne rozpasanie. Kazdy, kto chcial,
otwieral co popadnie. Walesa nawolywal: "Ludzie wezcie sie i cos se
otworzcie" (i otwierali - sklepy, poczty itp. Glownie w nocy ;^))
Wtedy kazdy mogl zalozyc sobie sklep i to sie najbardziej oplacalo. A
masa fajnych przedsiebiorstw poupadlo. Zapanowala gospodarka
konsumpcyjna, a nie bylo komu wytwarzac. Ciekawe gdzie na Zachodzie
masz taka latwosc powstawania biznesu i parti politycznych jak "za
Balcerowicza"? Trzej ludzie mogli sobie partie zalozyc. Sam widzialem
u nas "Partie Przyjaciol Video". Jaki to ma sens? A wszystkie male
sklepy a'la "Marex" "Dupex" "Maximus" "Minimus" "Ryjus" oraz "Jozek i
syn" "Franek i matka" "Zosia CO" "Krysia Production" "Poznan
International"? Teraz podupadly nieco. Facet, nie kazdy moze se
otwierac biznes. Kazdy by chcial byc kapitalista i pracodowca. A robic
sie nikomu nie chce.

>Za czasow mafii SLD tylko ich kolesie mogli startowac interesy.

No nie wiem. Za czasow SLD dosc duzo pozmieniano np. w Zabrzu. Do tej
pory byla to sypialnia Slaska, podupadla i zabiedzona. Teraz
odremontowano sporo drog, buduje sie stacje bezynowe. Wyobraz sobie,
ze jeszcze dwa lata temu nie bylo w Zabrzu ani jednej stacji
benbzynowej... Teraz sa trzy, a nastepne sa w budowie. Jedna obok
drugiej staje. Shell, Aral, CPN - co tylko Wacpan chcesz.
Obawiam sie, ze teraz zamist Arala postawia nowa nekropolie albo
kaplice. Nie bronie im - sam korzystam, bo jestem wierzacy, ale nalezy
zwracac uwage na to, ze nie kazdy jest.

>wiesz co to jest mama3yga?

Mama rzyga? ;^)

>Gratuluje. Ale mnie podobaja sie inne rzeczy.

Wolna wola. Ty wolisz gromkie kazania, na ktorych ksiadz (fakt jak to
mowia niektorzy autentyczny ;^)) nawoluje do zakupu ksiazeczki do
nabozenstwa: "Ona wazniejsza od chleba. nawet jak rodzina biedna,
ksiazeczke powinna kupic." Ciekawe czemu on nie kupi rzutnika i
przezroczy z tekstami?

>?????????????????????????????????????????????????????

Ale Ty sie napytajnikujesz, Wacpan... ;^)
To taki zart. Piszesz, ze zal Ci mnie, a ze ja jestem roza UseNetu, to
napisalem toc o napisalem ;^)

>Wiesz - nie odpisuj mi wiecej

Sorry, ale mam zwyczaj odpisywania w miare czytania, wiec nie
zauwazylem tego wczesniej. Musze jednak z przykroscia stwierdzic, ze
cechuje Cie wlascyw prawicy brak szacunku dla rozmowcy: "Nie chce mi
sie z toba gadac mala" ;^)

Bylo to na poczatku rzadow AWS. Wyszedl byl posel wnioskodawca i
wyrazil byl wniosek. Nastepnie powiedzial "Dziekuje, zamykam
dyskusje". A SLD zarzadalo prawa do pytan. "Jakzesz to" - zdziwil sie
posel wnioskodawca - "Oni chca podwazac moj wniosek? Chca go
dyskutowac? Przeciez ja jestem najpiekniejszy i najwspanialszy, a moj
wniosek idealny"
Prawica nauczyla sie jak w kosciele: Kazanie, wiernych zbluzgac,
zarzadac ofiar, naryczec, powiedzidc swoje, a nastepnie "AMEN". Wierni
na to "Bog zaplac" i obliza sie. A w Sejmie SLD tak nie pozwoli...
Maja prawo do pytan do wniosku. Jedynie SLD ma wyksztalconych do
rzadzenia ludzi. Taki Marszalek Sejmu prawie sie poplakal jak mu z tym
wyskoczyli. "Panowie, zamykam dyskusje... Nie mam doswiadczenia, nie
wiem, czy Wy mozecie pytac.... Przerwa... musze sie naradzic" Ciekawe
z kim? Do rzadzenia trza miec wiedze...

--
 hrabia Tristan Alder
 Kolokwiami wykonczony