Re: Jak podkrecic peceta na Max'a

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Thu 18 Dec 1997 - 17:45:58 MET

Thu, 18 Dec 1997 02:45:15 GMT, terpio_at_friko.onet.pl (Jacek Sitowski)
piszesz:

>Nie rozumiem, skąd ten sarkazm? Jeśli podejrzewasz, że nie używam
>niczego na tym komputerze, to po co zadajesz sobie trud odpowiedzi
>(nie na temat zresztą)?

Przepraszam.

To wynika z faktu, ze czytuje wiele opinii na temat wydajnosci
komputera czy procesora popartych jakims prostym testem, np. wlasnie
Wintune. Jest to na tyle odlegle od rzeczywistosci, ze czasami az
denerwujace. Mialem tez cicha nadzieje, ze rzeczywiscie cos
pomierzysz. Moze jednak? Masz oprogramowanie i zegarek, to zrob
prawdziwy test.

>Po proponowanej zmianie uruchomiłem akurat Wintune 95. Wskazał wyniki
>gorsze niż przed zmianą. Po prostu zapytałem, dlaczego?

Jak sadzisz, jaka jest dokladnosc takiego testu? 2-5% czy moze lepiej?
Sprobuj nic nie zmieniac, a tylko pobaw sie programami lub przebootuj
i sprawdz jeszcze raz.

>Ps. Wspomniany Wintune wskazał jeszcze, że po zmianie na stały swap
>obniżeniu uległa:
>- Video speed z 7,7 MP/s na 7,5
>- Drive C: Uncached speed z 2 MB/s na 1,9
>- RAM Read avg z 258 MB/s na 256

Blad w granicach +- 3%. Nie ma sie czym przejmowac.

>Czy sugerujesz uruchomienie tego testu także bez pamięci i karty
>graficznej? Qui asinum non potest, stratum caedit?

Uwazam, ze puszczasz testy zupelnie nie zwiazane z optymalizacjami,
ktore przeprowadzasz. Poprawiasz wydajnosc systemu operacyjnego (mam
na mysli swap) a mierzysz wydajnosc hardwaru.
To mniej wiecej tak, jak bys przebudowal jakiegos Fiata na kabriolet,
a potem sprawdzal, co sie zmienilo poprzez pomiar cisnienia w oponach.
Dlaczego po prostu nim nie pojechac?

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)