Re: jak programowo zmierzyc temp. procka

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Thu 18 Dec 1997 - 17:45:56 MET

Tue, 16 Dec 1997 20:38:27 +0100, "Tech" <tech77_at_polbox.com> piszesz:

>jak programowo (jakim programem i skad go wziac) zmierzyc temperature
>procesora na plycie z chipsetem TX ????????

Programowo nie zmierzysz. Ale jezeli masz na plycie extra hardware, to
juz mozesz z tego korzystac. Chipset TX ma port I2C do ktorego
podlacza sie rozne scalaki, np eeprom na SDRAM, a takze cos takiego
jak monitor systemowy LM78 i czujniki temperatury LM75. Jezeli szukasz
szczegolow, to polecam artykul w niemieckim CT 14/97.

Zgodnie z tym artykulem, w Asusie TX97 temperature plyty z LM78
(rejestr 27h) mozna odczytac takim ciagiem rozkazow:
        port[$295] := $27;
        BTmp := port[$296];

Czujniki temperatury LM75 powinny byc pod rejestrami 48-4F, ten pod
procesorem na Asusie to 49.

Jakie jest kodowanie tak od reki Ci nie przepisze. Dodatkowo odczytana
wartosc powinna byc przeliczona przez empiryczna tabele, bo to jest
temperatura scalaka a nie procesora.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)