Re: Pentium 233 II&P233MMX

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Sun 07 Dec 1997 - 13:32:49 MET

> Czy na prawde to to jest takie dobre? Czy do Winzgroz95 to sie nadaje.
> Czytalem ostatnio ze PII jest najlepsze ale do winNT. A do w95 najlepiej
> kupic sobie P233MMX. Roznica w cenie jest znaczna (P233II 2000 zl -
> P233MMX - 1000 zl) a w/g testow z PCM dwojka jest szybsza tylko o jakies
> 30%. A to troche malo jak na te pienišdze. Musze szybko powiedziec
> staremu co chce sobie kupic, wiec ktos moze mi doradzi?

Roznica w cen wynosi ok 500zl <REKLAMA> (www.xyz.lublin.pl/cennik-procesory)
</REKLAMA>. Roznica w wydajnosci istotnie bardzo zalezy od stosowanego
software. Pod porzadnym real32bit softem roznica jest grubo ponad 50%. Jak
jest pod 95 to nie wiem i mnie to nie interesuje bo nie lublie i nie
uzywam oraz uzywac nie bede ;> Testy PCM sa najmniej wiarygodne i najmniej
profesjonalne z tych ktore widzialem. Reprezentuja skrajnie sekeretarskie
podejscie do komputerow - ot urzadzonko dla kretynow jak TV. Dwojka to
przyszlosc, w chwili obecnej bym sie jeszcze wahal (za drogo). Aczkolwiek
wzrost wydajnosci jest warty tych 1800zl z VAT... Zreszta juz niebawem nie
bedzie niczego wiecej. No i pamietajmy, jak wiele ludzie potrafia dac za
troche szybszy sprzet, a pamietajmy, ze nowosci sa bardzo drogie. Porownaj
cene P166MMX i P233MMX - stosunek ceny i wydajnosci... W tym biznesie
zawsze tak bylo - cena i mozliwosci nie rosly liniowo.

karpio