Re: polaczeni szeregowo

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Wed 03 Dec 1997 - 23:53:03 MET

Wed, 03 Dec 1997 15:08:57 +0100, Poplawski Tomasz
<tplasp_at_free.polbox.pl> piszesz:

>Cze!
>Mam w pracy 2 komp. polaczone przy pomocy kabelka przez gniazda
>szeregowe. Sieciowo byc nie moga bo hub otworow w hubie nie starcza :))
>a drukowac jakos trzeba. W zwiazku z tym mam pytania:
>Czy i jak mozna transfer przez com-y przyspieszyc?
>Do czego sluza zenskie piny na karcie sieciowej (3com etherlink ISA) i
>czy przypadkiem nie mozna 2 komp. polaczyc miedzy soba poprzez te

Teoretycznie mozna przyspieszyc transfer przez COM stosujac kompresje
danych i wykorzystujac linie RTS, CTS, DSR i DTR do dodatkowej
transmisji danych (istnial kiedys taki program, podobno osiagal ok
200Kb/s).

Inne rozwiazanie to polaczyc przez porty drukarki, transfer jest
szybszy, moze nawet W95 to potrafi?

Dodatkowe zlacze na karcie sieciowej to AUI - tu sie podlacza
interface do grubego internetu. Podejrzewam, ze Twoja karta jest juz
podlaczona skretka do huba, w tym wypadku prawdopodobnie zlacze AUI
jest nieczynne. Jezeli natomiast masz wolne karty, to mozesz 2
komputery polaczyc skretka bez huba, trzeba jedynie wykonac kabel ze
skrosowanymi polaczeniami:
1 - 3
2 - 6
3 - 1
6 - 2

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)