Re: Inna kolejnosc dyskow IDE

Autor: Daniel Fenert (fenert_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 03 Dec 1997 - 06:16:18 MET

Dnia Mon, 01 Dec 1997 16:28:14 GMT, gigi2_at_geocities.com (Grzegorz
Prucnal) napisał(a):

>Zauwazylem dziwna rzecz:
[...]
>Czy ktos moglby to wytlumaczyc: dlaczego kiedy w BIOS-ie wylaczone mam
>wykrywanie Secondary Master - DOS nie widzi tego dysku, a W95 widzi?
>W takim razie, skoro W95 potrafi cos takiego, dlaczego nie napisac
>czegos, co zmienialoby kolejnosc dyskow w DOS-ie, co jest utrapieniem
>dla niektorych osob - a moze cos takiego jest juz. Dlaczego W95 nie
>trzyma sie dokladnie ustawien w BIOS-ie? Zawsze myslalem, ze powinien
>to robic.
G95 jest "inteligentnym" systemem który robi ci dobrze nawet jeżeli
tego nie chcesz. Wykrywa sobie dyski sama i nie da się tego zmienić
(no można by wyłączyć drugi kontroler, ale wtedy CD nie będzie...).
Moja propozycja jest taka: na dysku z dwoma partycjami ustawić DWIE
partycje primary (fdisk'iem z dosa/g95 nie da się tego zrobić). Według
mnie po tym powinno być właśnie tak (partycje nie przesuwają ci się
ani pod DOS ani pod 95, a CD możesz ustawić na takiej wdzięcznej
literce jak 'Q' :)

C: Primary Master - pierwsza partycja
D: Primary Master - druga partycja (też primary!)
E: Secondary Master - pierwsza i jedyna partycja
F: Secondary Slave - CD-ROM.