Re: Inna kolejnosc dyskow IDE

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Wed 03 Dec 1997 - 11:14:32 MET

Daniel Fenert wrote in message <34868378.2642266_at_news.tpnet.pl>...
>Dnia Mon, 01 Dec 1997 16:28:14 GMT, gigi2_at_geocities.com (Grzegorz
>Prucnal) napisał(a):

>Moja propozycja jest taka: na dysku z dwoma partycjami ustawić DWIE
>partycje primary (fdisk'iem z dosa/g95 nie da się tego zrobić). Według
>mnie po tym powinno być właśnie tak (partycje nie przesuwają ci się
>ani pod DOS ani pod 95, a CD możesz ustawić na takiej wdzięcznej
>literce jak 'Q' :)

>C: Primary Master - pierwsza partycja
>D: Primary Master - druga partycja (też primary!)
>E: Secondary Master - pierwsza i jedyna partycja
> [...]

Moim zdaniem W95 nie bedzie widziec drugiej primary lub wstawi ja na samym
koncu, czyli w najlepszym wypadku:
C: 1 Master, primary
D: 2 Master, primary
E: 2 Slave, primary
F: 1 Master, primary

Jezeli nie chcesz miec klopotow z dyskiem, ktory raz jest a raz go nie ma
(np. kieszen), to nie ustawiaj na nim partycji Primary, a jedynie Extended.
Tracisz w tym przypadku chyba 1 cylinder, bo zostaje puste miejsce na
ewentualna partycje, ale dysk zawsze dopisuje sie na koncu (chyba, ze
wpinasz go po srodku, np. jako 1.Slave, wtedy 2.Master warto dac jako
partycja Primary.

Pozdrowienia
Andrzej Popowski
(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address )