Re: Zakladam LANa w bloku, prosze o rady!

Autor: Daniel Fenert (fenert_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 03 Dec 1997 - 06:16:13 MET

Dnia Sun, 30 Nov 1997 11:31:20 GMT, mav7_at_kki.net.pl (MaVerick)
napisał(a):

> W jakichs starych PC Gamerach wyczytalem, ze do zalozenia
>prostej sieci wystarcza tylko karty sieciowe po 100 zl/sztuka, troche
>kabla i jakies tanie pierdolki (terminatory itp.). Tym wszystkim ma
>zarzadzac Windows 95, siec ma byc peer_to_peer. Ta siec bedziemy
>wykorzystywac w 90% do gier.
A pozostałe 10 % będzie do przegrywania tych gier :)))))))))
> 1. Czy to wszystko bedzie dzialac?
tak.
> 2. Czy odleglosc miedzy komputerami nie bedzie za duza
>("fachowcy" w sklepach nie potrafili mi powiedziec) ?
ROTFL nieźli fachowcy :)))))))))))))) w specyfikacji ethernetu jest
185 metrów na cienkim koncentryku.
> 3. Czy wystarcza zwykle, najtansze karty no-name, czy lepiej
>wybulic na cos markowego? I czy jest miedzy nimi jakas zauwazalna
>roznica?
raczej no-name, może być też używana (~40zł), ale wtedy zastrzeż sobie
zwrot jakby nie działała, albo jakbyś nie znalazł driverów, a NE2000
nie chciały sie ładować...
> 4. Czy lepiej kupic karte na PCI, czy ISA (te pierwsze sa
>drozsze)?
zalezy od upodobania (wolnego miejsca na płycie), ale wiem że karta
PCI Bus Master (takiego 3com'a mam) zużywa mniej mocy procesora. Aha -
to jest DROGA karta, więc nie wiem czy jest sens....
> 5. Czy takie rozwiazanie nadaje sie do gier, tzn. czy Quake i
>Diablo beda mi chodzic idealnie?
Nawet lepiej niż idealnie :)

> Z gory dziekuje za wszelka pomoc (dziekuje rowniez za wasze
>posty o pietnastocalowych monitorach)
proszę bardzo (nie pisałem nic o 15" monitorach)