Błąd w Cyrix'sie

Autor: Bartosz Palusko (paluchmen_at_hotmail.com)
Data: Tue 02 Dec 1997 - 19:20:02 MET

Czesc
Byłem dzisiaj w sklepie komputerowym ponieważ zamierzam kupić cyrix'a M1
166+. Pan sprzedawca powiedział mi jednak ze musi mnie poinformowac o
fabrycznym bledzie w ww procesorach. Blad ten polega na tym, ze procesor
wiesza sie (ponoc sam testowal) w programach napisanych w Clipperze (chyba
tak sie pisze) co jest wynikiem tego iz procesor dzieli przez zero.
Dowiedzialem sie że programy tego typu to programy magazynowe itp. Posiadam
jednak jeden komputer z takim prockiem i uzywam dosc starego ( '94)
programu tego typu a komputer ani razu sie nie zawiesił. Na moje ataki iz
problem moze byc w złym ustawieniu biosa gość odpowiada ze po wylaczeniu
wew. cachu procka wszystko idzie dobrze (co ma cache do dzielenia?).
Uwazam, ze facet nie mial racji a takie gadanie ma zachęcić do kupienia
droższego i wcale nie lepszego intela. Poza tym myśl, ze blad z takim
dzieleniem nie ukazywałby sie tylko w niektórych programach a w wiekszości.
Cyrix nie wypuściłby chyba procesora na rynak z tak powaznym (jak mi sie
wydaje) błedem.

sie manko

Bartosz Palusko - Paluch
e-mail: paluchmen_at_hotmail.com