Re: Błąd w Cyrix'sie

Autor: Konrad Stępień (stefan_at_interdata.com.pl)
Data: Wed 03 Dec 1997 - 00:02:13 MET

Bartosz Palusko wrote:

> Czesc
> Byłem dzisiaj w sklepie komputerowym ponieważ zamierzam kupić cyrix'a M1
> 166+. Pan sprzedawca powiedział mi jednak ze musi mnie poinformowac o
> fabrycznym bledzie w ww procesorach. Blad ten polega na tym, ze procesor
> wiesza sie (ponoc sam testowal) w programach napisanych w Clipperze (chyba
> tak sie pisze) co jest wynikiem tego iz procesor dzieli przez zero.
> Dowiedzialem sie że programy tego typu to programy magazynowe itp. Posiadam
> jednak jeden komputer z takim prockiem i uzywam dosc starego ( '94)
> [...]

Co do Cyrixa to nie sprawdzałem, ale jest to prawdopodobne (słyszałem od
wielu poważnych ludzi). Wczesne K-5 (75 i 90) na pewno nie chodziły
z 3D studio 4.0 i niektorymi progrmami clippera (sprawdzone).
To samo może być z cyrixem.
Tyle że to nie bya w sumie wina procka, a programu, który stosował
trochę "nielegalne" chwyty. Na intelu przechodziło, na innych nie.
Do clippera był nawet patch.
W większości przypadków ta usterka nie ma znaczenia, ja spotkałem ją
tylko w paru programach (3D studio i niektóre clipperowe).
Sam mam teraz Cyrixa M1, nie mam problemów ani w G95 ani w Linuxsie
Tylko koprocesor to raczej słaby

--
Konrad Stępień              | InterData s.c.	http://www.interdata.com.pl
konrad_at_interdata.com.pl     | Łódź Wólczańska 225 tel (42) 81-44-38