Re: AMIBIOS na HOT-433

Autor: milosz danielewski (mdaniel_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 27 Nov 1997 - 03:34:48 MET

On Mon, 24 Nov 1997 16:41:18 +0100, Jarek Bunar
<jbunar_at_free.polbox.pl> wrote:

>Początkowo sądziłem że płyta zawiera FLASH BIOS i próbowałem go
>nadpisać z pliku (dyskietka dostarczona z płytą). Przy ustawieniu na 5V
>nic. Przy 12V awaria - podczas startu pojawia się 1 beep cyklicznie i
>sygnalizuje to awarię podczas update flash bios-u.

 Co to znaczy "1 beep cyklicznie" ? Na HOT-433 1 amipip oznacza
"Refresh Failure", czyli raczej cos z odswiezaniem pamieci a nie
ROM'em.

>Podczas poszukiwań w
>Internecie okazało się że ta kość to po prostu EPROM (zawiera okienko do
>kasowania ultrafioletem) a nie EEPROM lub Flash.
>BIOS 433AUE23 , E oznacza EPROM a gdyby była końcówka S - flash BIOS.

 To dziwne, skoro to EPROM to jakim cudem cos w nim pomieszalo ?
Raczej sama kosc padla.

>Płyta główna a raczej EPROM nadaje się do kosza jeżeli ... nie
>znajdę jak sądzę posiadacza tej płyty z EPROMem do skopiowania:

 Potrzebujesz raczej programator ( zawartosc BIOSU masz na dyskietce )
albo ( jesli EPROM sie zepsul ) nowa kosc, najlepiej FLASHA.

milosz danielewski